Predstavovať vám nový bavorák M4 už asi netreba, keďže sme už o ňom detailne písali pred pár týždňami. Medzitým však prišli nové fakty, fotografie či videá.
Predstavovať vám nový bavorák M4 už asi netreba, keďže sme už o ňom detailne písali pred pár týždňami. Medzitým však prišli nové fakty, fotografie či videá.
Na úvod, tá spomínaná zlá správa. Už dávnejšie sa šírili zvesti, že emkové BMW strednej triedy príde o manuálnu prevodovku! Teraz to už vieme bohužiaľ aj oficiálne. Podľa posledných správ zo zákulisia vývoja, bude M4-ka k dispozícii výhradne s automatickou prevodovkou DCT so siedmimi stupňami. Nasvedčujú tomu aj testované prototypy, ktoré boli zachytené špionážnymi fotografmi. Vo všetkých exemplároch sa nachádzali pádla pod volantom, vďaka ktorým je možne radiť stupne v jednom z režimov automatickej prevodovky. Na povrch sa však dostali informácie, že príde aj edicia, ktorá bude vybavená manuálom, avšak je vraj málo pravdepodobné, že sa tak stane aj v Europe.
A dôvod? Už je tomu nejaký piatok, čo svetové automobilky zbavujú športove autá manuálnych prevodoviek. Podľa ich slov, automat radí lepšie, ako vy! Nejeden pravý fanúšik so športovým srdcom sa však chytá za hlavu, čomu sa nečudujem ani ja. Odjakživa bola radosť z jazdy úzko spätá s výborným radením, ktoré častokrát automatická prevodovka nevie napodobniť/nahradiť. BMW však silný negatívny nátlak bráni faktami. 54 % predaných modelov M3 poslednej generácie bolo predaných s manuálnou prevodovkou. Po facelifte to už vraj bolo len 17 %, pričom automobilka dodáva, že len 6 percent z nich nebolo zakúpených v USA.
Ďalším faktom je, že k svetovej premiére dôjde až na autosalóne v Detroite, budúci rok. Vo Frankfurte sa tak predstaví len spomínaný koncept. Ten mal svoju premiéru v Pebble Beach. Práve z tade pochádzajú prvé živé fotografie a videá, ktoré si teraz môžete pozrieť nižšie.