Reklamné spoty už nebudú regulované tak prísne ako doteraz.
Televízie budú môcť vďaka novému mediálnemu zákonu vysielať viac reklamy ako doteraz. Až do tohto leta platil mediálny zákon, podľa ktorého mohli televízie za jednu hodinu odvysielať maximálne 12 minút reklám, informuje Živé.sk.
Táto regulácia brzdila televízie v tom, aby svoje vysielanie zahltili reklamnými spotmi a výrazne tak narúšali plynulosť jednotlivých programov. Nová legislatíva tento limit ruší, a tak sa budú môcť televízie rozhodnúť, koľko reklamy v najlukratívnejších časoch pustia.
Mediálny zákon po novom hovorí, že maximálny počet minút reklamy bude aj naďalej obmedzený v rámci celého dňa, no limit odvysielaných spotov za hodinu viac neplatí.
V praxi to môže znamenať, že ak si televízie ušetria reklamný čas počas dňa, budú môcť odvysielať viac spotov vo večerných hodinách, keď majú televízie najväčší počet divákov.
Mediálny zákon uvádza, že maximálny objem reklamy bude regulovaný medzi 6.00 až 18.00 a potom medzi 18.00 a polnocou.
„Časový rozsah vysielania reklamných šotov a telenákupných šotov vo vysielaní nesmie v čase medzi 6. a 18. hodinou presiahnuť 20 percent tohto času. Časový rozsah vysielania reklamných šotov a telenákupných šotov vo vysielaní nesmie medzi 18. a 24. hodinou presiahnuť 20 percent tohto času,“ píše sa v zákone.
Podľa nového zákona bude môcť byť po reklamnom bloku odvysielaná ďalšia dávka reklám v minimálnom časovom odstupe 30 minút. Od šiestej večer do konca dňa sa bude môcť vo vysielaní objaviť maximálne 72 minút reklamy.