Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 26. 9. 2022 meniny má Edita

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
News

Slovenské televízie môžu po novom večer odvysielať aj 20 minút reklamy bez prerušenia, umožní im to mediálny zákon

Reklamné spoty už nebudú regulované tak prísne ako doteraz.

Adam Novosad
12. september 2022, 10:26 Čas čítania: 0:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.
News
3
Adam Novosad
12. september 2022, 10:26
Čas čítania: 0:54

Slovenské televízie môžu po novom večer odvysielať aj 20 minút reklamy bez prerušenia, umožní im to mediálny zákon

Reklamné spoty už nebudú regulované tak prísne ako doteraz.

Adam Novosad
12. september 2022, 10:26
Čas čítania: 0:54
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok

Televízie budú môcť vďaka novému mediálnemu zákonu vysielať viac reklamy ako doteraz. Až do tohto leta platil mediálny zákon, podľa ktorého mohli televízie za jednu hodinu odvysielať maximálne 12 minút reklám, informuje Živé.sk.

 

Táto regulácia brzdila televízie v tom, aby svoje vysielanie zahltili reklamnými spotmi a výrazne tak narúšali plynulosť jednotlivých programov. Nová legislatíva tento limit ruší, a tak sa budú môcť televízie rozhodnúť, koľko reklamy v najlukratívnejších časoch pustia.

 

Mediálny zákon po novom hovorí, že maximálny počet minút reklamy bude aj naďalej obmedzený v rámci celého dňa, no limit odvysielaných spotov za hodinu viac neplatí.

V praxi to môže znamenať, že ak si televízie ušetria reklamný čas počas dňa, budú môcť odvysielať viac spotov vo večerných hodinách, keď majú televízie najväčší počet divákov.

 

Mediálny zákon uvádza, že maximálny objem reklamy bude regulovaný medzi 6.00 až 18.00 a potom medzi 18.00 a polnocou.

 

„Časový rozsah vysielania reklamných šotov a telenákupných šotov vo vysielaní nesmie v čase medzi 6. a 18. hodinou presiahnuť 20 percent tohto času. Časový rozsah vysielania reklamných šotov a telenákupných šotov vo vysielaní nesmie medzi 18. a 24. hodinou presiahnuť 20 percent tohto času,“ píše sa v zákone.

Podľa nového zákona bude môcť byť po reklamnom bloku odvysielaná ďalšia dávka reklám v minimálnom časovom odstupe 30 minút. Od šiestej večer do konca dňa sa bude môcť vo vysielaní objaviť maximálne 72 minút reklamy.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Pexels/Karolina Grabowska
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy news
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.