Ako zo sci-fi filmu.
Keď renomovaná automobilka BMW ukázala pri príležitosti osláv svojho okrúhleho výročia (100 rokov) víziu s futuristickým dopravným prostriedkom na štyroch kolesách, veľa ľudí začalo krútiť hlavou a klásť viac otázok ako bolo odpovedí. Dizajn karosérie, konštrukčné prevedenie, prítomné materiály či technologické kapacity konceptu sa totiž výrazne vzdialili od dnešného štandardu, na ktorý sme momentálne asi všetci zvyknutí. Značka Rolls-Royce sa síce so svojím takmer 6-metrovým konceptom Vision Next 100 tiež dotkla ešte pomerne ďalekej budúcnosti, dala nám však jasnú predstavu o tom, ako budú raz - možno za 20 až 30 rokov - vyzerať luxusné automobily nabité výbavou iba pre tých najnáročnejších zákazníkov.
Pri konštrukčnom návrhu konceptu Rolls-Royce sa samozrejme nezabudlo ani na dôležité charakteristické črty populárnej značky a typické detaily karosérie, podľa ktorých dokáže spoznať výrobcu snáď každý, kto má aspoň základný prehľad. Ikonické prvky (figurína) sú navyše doplnené futuristickými vizuálnymi prvkami, ktoré dávajú pocit, akoby vozidlo prišlo z budúcnosti. A keďže sa značka RR spája s luxusom, nešetrilo sa ani výbave interiéru, kde budú prítomné nielen prémiové materiály, ale aj moderné technológie, ako napríklad obrazovka s vysokým rozlíšením. Podstatnú súčasť výbavy predstavuje pokročilý autonómny systém, ktorý oslobodí šoféra od držania volantu a používania pedálov. Vlastne aj od potreby venovať pozornosť šoférovaniu, pretože na to budú stačiť už iba hlasové príkazy typu "Odvez ma do práce".
Prítomná umelá inteligencia sa dokáže postupom času učiť naše návyky a preferencie (obľúbená reštaurácia, bar atď.), takže nám v konečnom dôsledku zabezpečí neustále lepší používateľský zážitok. Výrobca ju dokonca pomenoval - jej názov znie Eleanor a bude akoby náš osobný virtuálny asistent, teda niečo podobné Siri z elektronických zariadení od Apple.
Koncept Vision Next 100 (alebo experimentálny model pod označením 103EX) od Rolls-Royce nemá ani žiadne emisie, ponúka plnohodnotného autopilota, je vybavený netradičným - lepšie povedané kombinovaným - spôsobom otvárania dverí, vo vnútri skrýva pohodlné sedenie tak pre dve osoby a neobsahuje fyzický volant. Tiež sa môže pochváliť veľkým aj priehľadným OLED displejom na zobrazovanie dôležitých informácií alebo bavenie cestujúcich. A ako už bolo spomínané, niečo podobné by sme mohli uvidieť jazdiť v teréne už počas najbližších dvoch až troch desaťročí.