Najnovší počin automobilky Audi, ktorá pripravila nielen pre návštevníkov blížiaceho sa tuningového zrazu vo Wörthersee, naozaj zaujímavú pastvu pre oči. A3 Clubsport quattro Concept.
Pri pohľade na konkurenčnú dizajnovú dokonalosť, Mercedes-Benz triedy CLA, je Audi A3 po stránke dizajnu nič moc. Nevravím, že je škaredé, ale ako sa zhodnú viacerí, klasické modely Audi sú nudné a na jedno kopito. To sa však už nedá povedať o najnovšom počine automobilky Audi, ktorá pripravila nielen pre návštevníkov blížiaceho sa tuningového zrazu vo Wörthersee, naozaj zaujímavú pastvu pre oči. A3 Clubsport quattro Concept.
Samozrejme, nemôžeme zabudnúť na dodatok v názve, ktorý hovorí o tom, že ide o koncept a v produkčnej verzii (ak vôbec vznikne) bude model vyzerať podstatne umiernenejšie. Ako asi tušíte, Clubsport quattro vychádza zo zatiaľ najsilnejšej verzii S3. V skutočnosti však došlo k radikálnej výmene v oblasti motorového ústrojenstva, keďže pod kapotou evidujeme miesto štvorvalca, 2,5-litrový päťvalec. Ten pritom poskytuje brutálny výkon 525 koní a 600 N.m, vďaka čomu hovoríme o pomere približne 210 koní na jeden liter motora. Tento výkon následne zabezpečuje pomerne malému vozidlu akceleráciu na stovku len za neuveriteľné 3,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 310 km/h! Ako plynie z názvu a obrovských "plakiet", ide o pohon všetkých kolies quattro, na ktoré prenáša silu sedemstupňový automat S tronic.
Podvozok Clubsport-u eviduje podobné nastavenia ako v prípade S3-ky. Celkovo je však dodatočne znížený o ďalších 10 milimetrov. Estetickou čerešničkou a zároveň praktickým handicapom sú obrovské, až 21'' disky kolies, ktoré sú obuté do pneumatík s rozmermi 275/25. Exteriér zdobí výrazná modrá metalíza Magnetic Blue a samozrejme, naozaj rozsiahly bodykit. Ten pôsobí ešte agresívnejšie a mohutnejšie než sme zvyknutí v prípade modelov RS. Vpredu nájdeme nové riešenie športovo tvarovaného nárazníka s karbónovými časťami a rovnako tomu je aj v zadu, kde do oči bijú dve obrovské koncovky výfukov a nové tvarovanie odvetrávacieho otvoru. Karbónové doplnky následne nájdeme aj v interiéri, ktorý zdobia však predovšetkým závodné sedadlá.
Informácie o tom, či vznikne aj sériová verzia, sme sa nedočkali, preto i na základe toho predpokladajme, že Clubsport quattro zostane pravdepodobne len v rovine konceptu.