Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
4. mája 2021, 6:20
Čas čítania 0:41
Viktor Kniš

Muži, ktorí nosia oblečenie s veľkým logom, nehľadajú dlhodobý vzťah, tvrdí štúdia

Muži, ktorí nosia oblečenie s veľkým logom, nehľadajú dlhodobý vzťah, tvrdí štúdia
Zdroj: Unsplash
NEWS
Uložiť Uložené

V malej štúdii nechali ľudí hodnotiť mužov v košeli s malým aj veľkým logom Ralph Lauren.

Muži, ktorí nosia na oblečení veľké logo značky, pravdepodobne nehľadajú vzťah. Potvrdila to malá štúdia publikovaná v Personality and Social Psychology Bulletin na základe výskumu na Univerzite v Michigane. Záverom štúdie je, že existuje prepojenie medzi štýlom obliekania mužov a vzájomnou príťažlivosťou pohlaví. 

Mužov rozdelili do dvoch skupín, jedna si obliekla košeľu značky Ralph Lauren s veľkým logom, druhá s nenápadným logom. Študentom následne kládli rôzne otázky týkajúce sa príťažlivosti opačného pohlavia podľa štýlu obliekania. 

Odpovede smerujúce k mužom oblečeným v košeli s veľkým logom smerovali k záveru, že si o nich opačné pohlavie myslí, že majú záujem skôr o krátke vzťahy. Interpretovať by sa dali aj ako „krátka sexuálna aféra“. Na druhej strane muži s menším logom na košeli ženám pripadali ako tí, ktorí majú záujem o dlhodobé vzťahy. 

Odporúčané
Za cenu tenisiek som si odrazu mohol kúpiť byt v Bratislave. Tomáš má zbierku virtuálnych kartičiek NBA za milióny eur (Rozhovor) Za cenu tenisiek som si odrazu mohol kúpiť byt v Bratislave. Tomáš má zbierku virtuálnych kartičiek NBA za milióny eur (Rozhovor) 2. mája 2021, 12:30

Evolučný psychológ a autor štúdie Daniel Kruger síce v záveroch štúdie explicitne neuviedol mužov preferujúcich väčšie logá ako sukničkárov, pre Guardian však povedal, že by sa dali vo všeobecnosti interpretovať aj takto. Štúdia podľa neho reflektuje na stereotyp, že prezentovanie luxusných značiek môže mať aj skrytý zámer. 

Domov
Zdieľať
Diskusia