Prirodzene náročná práca záchranárov sa tak kvôli výskytu pandémie, stala v posledných týždňoch oveľa vyčerpávajúcejšou.
Neštátne zdravotnícke zariadenie LSE - Life Star Emergency združuje záchranárov, ktorí poskytujú záchrannú zdravotnú službu. V čase pandémie vírusu COVID - 19 fungujú všetky ich stanice Základnej Zdravotnej služby v núdzovom režime.
Prirodzene náročná práca záchranárov sa tak kvôli výskytu pandémie, stala v posledných týždňoch oveľa vyčerpávajúcejšou. „Vďaka iniciatíve #mitickapomaha sa podarilo rozdistribuovať pitný režim mnohým organizáciám. Iniciatíva sa zameriava na pomoc tým, ktorí sú v rámci ich práce v úzkom kontakte s ľuďmi a sú preto vystavení o to väčšiemu riziku,“ vyjadrila sa Monika Mišíková, Marketingová manažérka spoločnosti Trenčianske minerálne vody a.s.
V pohotovosti sú 24/7
Vladislava Tamášová, regionálna záchranárka LSE - Life Star Emergency s.r.o., z regiónu Juh I. prezradila, aká je momentálne situácia v týchto záchranárskych zariadeniach. „Naše stanice Základnej Zdravotnej služby, lekári, záchranári aj vodiči fungujú v núdzovom stave, čo v praxi znamená, že je uložená pracovná povinnosť. Záchranári si nemôžu čerpať dovolenky ani brať voľno. Sme v neustálej pohotovosti 24 hodín denne 7 dní v týždni. Tým, že sme v kontakte s pacientmi, máme zároveň obavy, aby sme nenakazili svojich rodinných príslušníkov, keďže táto hrozba je neustále reálna. Táto situácia je pre nás náročná po psychickej ako aj fyzickej stránke,“ hovorí Veronika.
Od prvých podľa jej slov bojovali s nedostatkom ochranných osobných pracovných, ale aj dezinfekčných prostriedkov. Obyvatelia si neuvedomujú vážnosť situácie - nechránia sa rúškami, dokonca zatajujú informácie týkajúce sa kontaktov s potenciálne COVID-19 pozitívnymi osobami. Nedostatočná informovanosť o novej nákaze, nedisciplinovanosť ľudí a nedostatok ochranných prostriedkov pre prácu sú činitele, ktoré negatívne ovplyvňujú ich už aj tak náročnú prácu.
Mitická pomáha v stresových situáciách
Pitný režim je určený pre pracovníkov staníc Záchrannej Zdravotnej služby. Cenia si, že vo vypätých časoch prichádza pomoc v podobe pitného režimu, ktorý je dôležitý pre udržanie sa v dobrej kondícii. „Minerálna voda dokáže telu v stresových situáciach efektívne doplniť minerály. Sme veľmi radi, že máme možnosť pomáhať ľuďom v týchto ťažkých časoch,“ vyjadrila sa Monika Mišíková, Marketingová manažérka spoločnosti Trenčianske minerálne vody a.s.
Do iniciatívy #mitickapomaha sa zapájajú mnohé organizácie a zdravotnícke zariadenia, ktorým sú minerálne vody postupne distribuované. Na stránke mitickapomaha.sk je možné sledovať aktuálny počet rozdaných fliaš minerálnych vôd spolu s informáciou, komu bola voda poskytnutá.
Mitická poskytla pitný režim už viacerým zariadeniam, ako je napríklad Dopravný podnik Bratislava, Detské kardiocentrum v Bratislave, Národný ústav srdcových a cievnych chorôb v Bratislave, Sociálne služby mesta Trenčín, záchranným staniciam Falck záchranná a.s., domovom pre seniorov a mnoho ďalších.
Všetky podrobnosti a aktuality nájdeš na mitickapomaha.sk a na sociálnych sieťach minerálnej vody Mitická.