Vďaka ekologickému programu zníži RESERVED svoju uhlíkovú stopu až o 15%.
Nie všetky nové kolekcie sú len o módnych trendoch. Existujú aj také, ktorých návrh berie do úvahy ekologické dopady spojené s ich produkciou. Platí to o tohtoročnej mladej móde RESERVED, ktorej premiérová kolekcia Joyful EcoAware na jar a leto 2020 je vyrobená z recyklovaných a organických materiálov.
Značka pri tom využíva spotrebiteľský odpad, napríklad z plastových fliaš. Znižuje tak spotrebu vody, energie a emisií skleníkových plynov. V najnovšej línii nájdeš recyklovanú bavlnu, ale aj recyklovaný polyester a iné ekologické látky.
Továrne znižujú uhlíkovú stopu
Reč o ekológii ti možno pripadá ako dobrá marketingová stratégia, no jej zmysel je hlbší. Značka chce, aby 30% tovární v južnej Ázii pracovalo podľa nových udržateľných pravidiel. O tri roky sa plán bude vzťahovať na 100% tovární na výrobu denimu a do roku 2025 bude polovica odevov s poľskou značkou vyrobená podľa pravidiel ECO AWARE. Vďaka programu For People for Our Planet zníži RESERVED svoju uhlíkovú stopu až o 15%.
Ľahké a prírodné
Odevy vyrobené z recyklovaných materiálov pritom nezaostávajú za trendmi. Sú ľahké – rovnako v tvare aj v strihu. Kolekcia Joyful #Eco Aware, využíva paletu trendových zelených (mätovej a limetkovej) a purpurových odtieňov, ako aj bielu a telovú béžovú.
Jednotná farebná schéma je narušená dvomi jemnými kvetinovými potlačami na sivom pozadí a abstraktným lineárnym vzorom, ktorý pripomína prírodu. Transparentný kabát, módne košeľové šaty, tričko s krátkym sloganom: „I am real“, alebo bunda - klokanka a dámsky kostým sú jednoznačnými odkazmi na udržateľný dizajn.
V kampani RESERVED hviezdi Naomi Chin Wing. Modelku z Trinidadu a Tobago si už možno zachytil, pretože už niekoľko rokov útočí na módne prehliadky v Paríži a New Yorku a jej portfólio obsahuje fotenie pre najdôležitejšie módne časopisy.
RESERVED už nejaký čas školí dizajnérov o trvalo udržateľnom dizajne, kartónové obaly, v ktorých sa dodávajú objednávky z online obchodu, sa recyklujú a môžu sa neskôr znova použiť. To všetko mení značku k ekologickejšej a dáva dobrý príklad ostatným výrobcom. Ako sa môžeš presvedčiť na vlastné oči, na móde sa to vôbec nemusí prejaviť negatívne.