Môže za to spor medzi Županom Lunterom a SAD Zvolen.
Prímestskú dopravu vo všetkých krajoch na Slovensku zabezpečujú dopravcovia, ktorých si zazmluvnia vyššie územné celky (župy). Tie potom dopravcom, v tomto prípade SAD Zvolen, preplatia väčšiu časť nákladov.
Jednu z takých zmlúv podpísal v banskobystrickom kraji ešte v roku 2009 župan Milan Murgaš (Smer) na desať rokov so SAD Zvolen a SAD Lučenec. Namiesto toho, aby bola neskôr vypísaná transparentná sútaž a vybral sa dopravca s najlepšou ponukou, župan Marian Kotleba v roku 2017 zmluvy so SAD Zvolen a SAD Lučenec predĺžil prostredníctvom dodatkov.
So SAD Lučenec navyše zmluvu podpisoval až 10 dní po voľbách, keď mal na jeho miesto prísť Ján Lunter. Ten tieto dodatky označil za nespravodlivé, pretože výdavky na prímestskú dopravu v tomto roku odhaduje, na približne 16 % z celého rozpočtu župy, čo je 30 miliónov eur. Náklady sa mali od septembra 2019 takmer zdvojnásobiť. Akákoľvek súťaž konkurencie však nebola kvôli kotlebovým dodatkom možná.