Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
25. októbra 2015, 22:13
Čas čítania 0:00
Dominik Vetrák

Zaručí geniálna mediálna kampaň Star Warsu miliardy v pokladniciach kín?

FILMY A SERIÁLY
Uložiť Uložené

Abrams a Disney stavili na celkom iný typ reklamnej masáže, dovolili si tak pri najväčšom blockbusteri roka. Urobili dobre?

Nečakal som, že budem mať pravdu, keď som tvrdil, že Abrams Disney ukecá a udržia nové Star Wars v tajnosti. Dúfal som v to a veril som tomu, ale čakal som, a dokonca sa aj čudoval, prečo ešte nezačali s vydávaním nových obrázkov, pár klipov či nejakých rozhovorov s hercami, štábom alebo priamo s režisérom či akým Lucasom. Nie som zvyknutý na podobný typ mediálnej kampane, a tak ma to dosť zaskočilo. Disney si totiž dovolilo uvoľňovať len omrvinky z toho, čo by sa malo podobať na celé torty, ak porovnáme propagačné materiály pre akýkoľvek iný ich blockbuster (najmä tie z dielne Marvelu), respektíve akýkoľvek blockbuster od akéhokoľvek štúdia práve s Force Awakens. 

Skvelé prvé dva teasery, z ktorých najmä druhý sľuboval veľmi atmosférický zážitok, sympatické vyjadrenia tvorcov, nádherné concept arty a plagáty, brilantný oficiálny plagát a úžasný trailer. Každý ďalší obrázok či sekunda zo Star Wars je stále lepšia a lepšia, pritom nás nimi Disney dávkuje postupne a pomaly tak vytvára už teraz rozmermi neuveriteľne obrovskú bublinu plnú očakávaní a hypu. Odrazilo sa to ako na rekordnom počte pozretí traileru, tak rekordných číslach z predpredaja lístkov. Také IMAX sály zaznamenali 6,5-krát väčší dopyt po lístkoch, než aký držal predchádzajúci držiteľ rekordu, a to za 24 hodín. Force Awakens by mohlo zarobiť prvé stámilióny týždne pred premiérou, a to práve vďaka predpredajom lístkov. Najviac ich bude logicky v USA, zatiaľ čo Európa sa systematicky nahrnie do kín v prvý premietací deň. Chcem vás touto cestou upozorniť, aby ste si zaobstarali svoje lístky vopred a nedúfali, že prídete do kina 17. decembra a nejaký sa vám ešte ujde. Vyhneme sa tak masívnym tlačenkám, nekonečným radom a obrovskému sklamaniu. Nie každý má poruke multiplex a najmä menšie kiná budú mať pravdepodobne problém posadiť všetkých záujemcov. 


Čo to bude ale znamenať pre tržby? Odhaduje sa, že za prvý víkend celosvetovo by The Force Awakens mohlo zarobiť cez 800 miliónov dolárov, či prekoná aj rekord Jurassic Worldu a jeho 208 miliónov dolárov v USA za prvý víkend je otázne, v každom prípade je to viac než pravdepodobné. Nové Star Wars príde a pokúsi sa zdolať každý jeden rekord, no a my dúfame, že to bude aj kvalitou opodstatnené. Perfektná skonštruovaná mediálna kampaň a jej odvaha, akú sme pri filme takýchto rozmerov nevideli v novodobej ére Hollywoodu asi ešte nikdy, by, paradoxne na svoj rozsah, mohla splodiť to najčerstvejšie a najchutnejšie ovocie na svete a zdolať Avatara a Titanic ľavou zadnou. Všetko bude záležať najmä od prvotných recenzií a znovupozerateľnosti filmu. Ak to bude pecka, pochybujem, že ju uvidíme za prvý týždeň len raz. Nakoniec, aj Avatar začal prvý víkend so „slabými“ 78 miliónmi v USA, no všetci dobre vieme, na akej sume sa to, nakoniec, zastavilo. Čo myslíte vy? Budú sa prepisovať historické tabuľky a prvé miesta v Box Office?

Domov
Zdieľať
Diskusia