Označovanie platených spoluprác influencermi je dôležitou súčasťou ich práce, aby divák vedel, že produkty a služby nepromujú len z dobrej vôle.
Ryan Kaji je populárny 7-ročný youtuber, ktorý má na svojom oficiálnom kanáli zameranom na testovanie hračiek 21 miliónov odberateľov. Podobne ako množstvo iných influencerov, aj on je pre veľa spoločností atraktívnym vďaka svojej špecifickej cieľovej skupine.
Pre komerčné značky cieliace na malé deti má Ryan Kaji ideálnu platformu na inzerciu, čo si uvedomujú aj jeho rodičia, ktorí zmluvy s firmami uzatvárajú.
Ukazuje sa však, že o platených spoluprácach divákov neinformovali, za čo ich teraz vyšetruje americká Federálna obchodná komisia, informuje Daily Mail. Oficiálne sú chlapec a jeho zákonní zákonní zástupcovia obvinení z toho, že nabádajú deti, aby si kupovali produkty sponzorov. Medzi tých patrí napríklad známa sieť obchodov Walmart. Hodnota platformy 7-ročného youtubera sa podľa Forbes odhaduje na 22 miliónov dolárov.
Úrad kontrolujúci správne označovanie reklamy tvrdí, že 90 % videí obsahuje platenú spoluprácu, nie všetky sú však dostatočne označené.
Aj influenceri na Slovensku majú povinnosť zreteľne označiť každý jeden príspevok na Instagrame, Facebooku alebo YouTube, za ktorý dostali zaplatené, zatiaľ však to však stále nie je pravidlom. Úrady podľa dostupných informácií zatiaľ tento druh prešľapov v našej krajine neriešia.