Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
28. augusta 2019 o 19:31
Čas čítania 0:00
Daniel Mikolášik

adidas chce zabrániť značke J.Crew, aby používala ikonické tri prúžky

MÓDA ADIDAS
Uložiť Uložené

Nemecký športový gigant čelí opäť ďalšiemu konfliktu.

Nemecká spoločnosť adidas, ktorá je dobre známa vytrvalým bojom o svoje ikonické tri prúžky aktuálne čelí ďalšiemu konfliktu. Tentokrát kvôli zaregistrovaniu ochrannej známky na im podobný pruhový dizajn značkou J.Crew. Firma preto podala námietku na príslušné úrady.

Ako informuje Fashion Law, adidas žiada federálnu ochranu na jeho používanie v rámci svojho oblečenia, doplnkov či športového príslušenstva. Newyorský gigant podal žiadosť o trademark na vlastný dizajn, no adidas sa domnieva, že by potenciálne uznanie ochrannej známky pre J.Crew znamenalo poškodenie povesti a kvality ich značky.

Odporúčané
Overujú originalitu drahého oblečenia a ak nájdu fake, rovno ho spália (Rozhovor) Overujú originalitu drahého oblečenia a ak nájdu fake, rovno ho spália (Rozhovor) 28. augusta 2019 o 13:35

J.Crew sa však ohradzuje tým, že podobný dizajn používa už od roku 1952. Olej do ohňa navyše značka ešte priliala tým, že sa rozhodla v rámci jednej z kampaní zaviesť Národný deň prúžkov v snahe zvýšiť predaj ich oblečenia.

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa HIGHSNOBIETY (@highsnobiety),

Nemecký gigant pritom so spomínaným trademarkom bojuje už nejakú dobu. V roku 2014 sa snažil obrazovú ochrannú známku zapísať na Úrade Európskej únie pre duševné vlastníctvo (EUIPO). Tá pozostávala z troch čiernych paralelných a rovnako vzdialených pruhov totožnej šírky na bielom pozadí.

O dva roky na to však úrad na návrh belgickej spoločnosti Shoe Branding Europe zápis ochrannej značky definitívne zamietol, odvolávajúc sa na to, že značka adidas dostatočne nepreukázala, že známka získala v celej únii rozlišovaciu spôsobilosť používaním.

Nemecký športový gigant podal tiež žalobu na Úrad pre ochranné známky a odvolacie úrady amerického patentového úradu. Toto však nie je prvý súdny spor, ktorý adidas vedie proti iným spoločnostiam. V minulosti sa firma sťažovala na prebratie ich loga aj značkami ako Tesla, Marc Jacobs či Skechers.

Domov
Zdieľať
Diskusia