Nemecký športový gigant čelí opäť ďalšiemu konfliktu.
Nemecká spoločnosť adidas, ktorá je dobre známa vytrvalým bojom o svoje ikonické tri prúžky aktuálne čelí ďalšiemu konfliktu. Tentokrát kvôli zaregistrovaniu ochrannej známky na im podobný pruhový dizajn značkou J.Crew. Firma preto podala námietku na príslušné úrady.
Ako informuje Fashion Law, adidas žiada federálnu ochranu na jeho používanie v rámci svojho oblečenia, doplnkov či športového príslušenstva. Newyorský gigant podal žiadosť o trademark na vlastný dizajn, no adidas sa domnieva, že by potenciálne uznanie ochrannej známky pre J.Crew znamenalo poškodenie povesti a kvality ich značky.
J.Crew sa však ohradzuje tým, že podobný dizajn používa už od roku 1952. Olej do ohňa navyše značka ešte priliala tým, že sa rozhodla v rámci jednej z kampaní zaviesť Národný deň prúžkov v snahe zvýšiť predaj ich oblečenia.
Nemecký gigant pritom so spomínaným trademarkom bojuje už nejakú dobu. V roku 2014 sa snažil obrazovú ochrannú známku zapísať na Úrade Európskej únie pre duševné vlastníctvo (EUIPO). Tá pozostávala z troch čiernych paralelných a rovnako vzdialených pruhov totožnej šírky na bielom pozadí.
O dva roky na to však úrad na návrh belgickej spoločnosti Shoe Branding Europe zápis ochrannej značky definitívne zamietol, odvolávajúc sa na to, že značka adidas dostatočne nepreukázala, že známka získala v celej únii rozlišovaciu spôsobilosť používaním.
Nemecký športový gigant podal tiež žalobu na Úrad pre ochranné známky a odvolacie úrady amerického patentového úradu. Toto však nie je prvý súdny spor, ktorý adidas vedie proti iným spoločnostiam. V minulosti sa firma sťažovala na prebratie ich loga aj značkami ako Tesla, Marc Jacobs či Skechers.