Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 14. 12. 2019 meniny má Branislava, Bronislava

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Tech
2
Viktor Kniš
8. august 2019, 18:32

Moma: Nedostávame zaplatené za počet lajkov, zrušenie počítadla by som prijala. Čo hovorí na novinku Instagramu psychológ?

Instagram testuje zrušenie počítadla lajkov už aj v európskych krajinách. Čo na tento krok hovorí psychológ, marketingový odborník aj samotní majitelia najväčších účtov?

Viktor Kniš
8. august 2019, 18:32
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

„Dúfame, že tento test odstráni nátlak spojený s počtom získaných lajkov, aby sa užívatelia mohli zamerať na veci, ktoré majú radi,“ prezradil nedávno Instagram v súvislosti so spustením testu, v rámci ktorého odstránili počítadlo lajkov pre používateľov v niektorých krajinách po celom svete. 

 

 

Obsah sa však podľa odborníka Kamila Aujeského aj napriek tomu nezmení. Keďže čísla budú pre majiteľov profilov dostupné naďalej, neovplyvní to ani zárobky influencerov a známych osobností ponúkajúcich mediálny priestor komerčným značkám.

 

Tie platia za jeden príspevok pokojne aj viac ako 1000 €, čo platí aj v prípade známych Slovákov. Otázkou teda je, či môže zrušenie zobrazovania srdiečok ohroziť desiatky tisíc eur ročne pre tých, ktorí sa Instagramom živia.

 

Viac na túto tému nám prezradila aj Moma, ktorá je majiteľkou jedného z najsledovanejších slovenských instagramových profilov: „Nedostávame zaplatené za počet lajkov, dokonca ani za počet followerov. Rozhodujúce sú impresie a dosahy,“ upresňuje pre Refresher.

 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Prečo Instagram zrušil počítadlo lajkov a v ktorých krajinách novinku testuje
  • Aký je pohľad psychológa na tento krok
  • Čo spôsobuje závislosť na lajkoch 
  • Ako sa na novinku pozerajú známe osobnosti slovenského Instagramu
  • Čo sa podľa nich stane s obsahom
  • Či môže zrušenie počítadla ovplyvniť zárobky zo spoluprác
  • Či dostanú priestor aj tí, ktorí sa ho zatiaľ nedočkali
  • Ako sa na tento krok pozerá marketingový odborník
  • Prečo sa podľa neho nič nezmení
  • Čo sa musí stať, aby prišla zmena  

Instagram to má premyslené

Cieľom Instagramu pochopiteľne je, aby ľudia pridávali čo najviac obsahu. Vďaka tomu užívateľ strávi na sociálnej sieti ešte viac času, zároveň zrušením počítadla s veľkou pravdepodobnosťou priláka ešte viac nových záujemcov o vytvorenie profilu. 

 

V súčasnej dobe máme možnosť registrovať zvýšenú závislosť na spätnej väzbe od druhých ľudí a to aj v dôsledku prejavenia sa digitálnej doby. (Psychológ Krause)

 

Samozrejme, firma týmto reaguje aj na spoločenskú objednávku spojenú s nápovedami, že by počet srdiečok mohol spôsobovať duševné poruchy, najmä u mladších detí. Časom sa možno dočkáme aj ďalšej zmeny, ktorá vyplýva z nedávneho výskumu. Ten dokazuje, že prvky ako nekonečné scrollovanie a načítanie nových fotiek využívajú zraniteľnosť ľudského mozgu a zvyšujú závislosť. 

 

 

Zrušenie zobrazovania počítadla lajkov pre verejnosť bolo prvýkrát testované v Kanade. Aktuálne prebieha v Austrálii, na Novom Zélande, v Írsku, Taliansku, Japonsku a v Brazílii. Zatiaľ síce nie je jasné, aké výsledky spoločnosť získala, s veľkou pravdepodobnosťou sa zavedenia v dohľadnom čase dočkáme natrvalo. 

 

Možno práve týmto krokom dostanú kreatívni ľudia takú väčšiu podvedomú slobodu. (Moma)

 

Takto vyzerá počítadlo lajkov z pohľadu iného používateľa v testovaných krajinách. Ten má možnosť vidieť meno jedného človeka, ktorého sleduje a lajkol danú fotku a profilové fotky troch 

Nedostávame zaplatené za počet lajkov na Instagrame, zrušenie počítadla by som prijala, tvrdí Moma

Moc dávajú sociálnym sieťam ľudia

Väčšina aplikácií síce nemá implementovanú funkciu merania času, ktorý na nej používateľ strávi, minimálne používatelia zariadení Apple sa to môžu dozvedieť veľmi presne, keďže im to zariadenie automaticky na konci týždňa oznámi. Dozvieš sa, koľko minút je to za celý týždeň aj za každý deň.

 

Síce neexistuje odporúčaná dávka Instagramu, ak je to však viac ako hodina denne, je čas prehodnotiť, či ovládam aplikáciu ja alebo ona mňa. Samozrejme, každá sociálna sieť je zdrojom informácií a zábavy, ako sme už spomínali vyššie, sú dizajnované tak, aby využili zraniteľnosť mozgu. 

 


„Sociálnym sieťam dávajú moc samotní ľudia a preto je dôležité, aby sa daná moc využívala v prospech ľudí a nie v ich neprospech. Myslím si, že spomínaná zmena v zmysle ukrytia lajkov má zmysel i keď mnohých ľudí nepoteší, a to v dôsledku už často latentnej závislosti na uznaní a prezentácii seba samého v čo najlepšom pozitívnom svetle,“ dodáva odborník Krause, ktorý zároveň hľadá aj jadro problému, na základe čoho sa dá jednoducho vydedukovať, akým spôsobom si vynahradiť pocity získavané na Instagrame.

 

„Prvky súťaživosti a porovnávania sa dajú docieliť aj inak než len túžbou po získaní čo najväčšieho počtu lajkov a následnou vyčkávacou taktikou a priebežným sledovaním pribúdajúcich lajkov.

 

Potreba ocenenia a uznania sa dá získať aj inou formou a najmä ak si jednotlivec zvykne len na uznanie od vonkajšieho sveta a zabúda na uznanie od seba samého a teší ho len pochvala od druhých, v dlhodobej perspektíve to významne môže ovplyvniť jeho prežívanie,“ dodáva k problematike závislosti na uznaní od ostatných, ktoré nám aj tak dokážu najčastejšie vyjadriť len jednoduchým stlačením tlačidla alebo komentárom s emoji.

 

Je pochopiteľné, že ľudia sa v dôsledku vytvorenia pozitívnych asociačných spojení stávajú čoraz viac závislými na reakciách druhých ľudí a tým aj ich samotný obraz o sebe samom sa spoluvytvára v kontexte spätnej väzby od druhých ľudí. (Psychológ Krause)

 

Nedostávame zaplatené za počet lajkov na Instagrame, zrušenie počítadla by som prijala, tvrdí Moma

Na lajkoch sa dá byť závislý, tvrdí psychológ

Exkluzívny obsah pre predplatiteľov REFRESHER+
od 2,50 € na mesiac
PREDPLATIŤ
Máš už predplatené? Prihlásiť sa
PREČO SI PREDPLATIŤ?

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Prečo sa dá byť závislý na lajkoch
  • Čo sa deje v našom mozgu, keď nám niekto dá lajk
  • Ako riešiť závislosť
  • Ako sa na novinku pozerajú známe osobnosti slovenského Instagramu
  • Čo sa podľa nich stane s obsahom
  • Či môže zrušenie počítadla ovplyvniť zárobky zo spoluprác
  • Čo vadí Expl0itedovi na dnešnej mládeži najviac
  • Ako sa na tento krok pozerá marketingový odborník
  • Prečo sa pravdepodobne aj tak nič nezmení
  • Čo sa musí stať, aby prišla zmena  

Náhľadový obrázok: martinahornakova/IG Tagy: instagram, exploited, Moma, influenceri, pocitadlo lajkov
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.