Renault postavil špecialitku, ktorá láme jeden rekord za druhým.
Len nedávno sme ťa informovali, ako si Renault prevzal žezlo na Nürburgringu medzi autami s predným pohonom. S novým hot-hatchom Mégane RS Trophy-R totiž stanovil s časom 7:40,100 rekord na Severnej slučke a z trónu zosadil Hondu Civic Type-R. Najnovšie majú Francúzi za sebou ďalší významný rekord a zároveň nám aj konečne priblížili, akou technikou sa vrcholný variant Trophy-R hrdí.
Renault svoju novú športovú pýchu zobral na nemenej známy a náročný belgický okruh Spa-Francorchamps, kde minulý rok Honda spravila s CTR-kom rekordný čas 2:53,72. Tento rekord je už ale minulosťou, keďže testovací jazdec Laurent Hurgon sadol za volant nového Mégane RS Trophy-R a celé kolo absolvoval o vyše 5 sekúnd rýchlejšie – 2:48,338. Renault tak zbiera jeden rekord za druhým, povedať však treba, že jeho náčinie predvádza trochu neférový boj.
Francúzska automobilka nám po sérii upútaviek a rekordných časoch konečne poodhalila celú techniku, ktorá naozaj na príslušný segment trochu prekvapí. V porovnaní so „štandardným“ Trophy sa po stránke pohonného ústrojenstva prakticky nič nemení. Srdcom je tak naďalej benzínová 1,8-čka s výkonom 220 kW / 300 koní a krútiacim momentom 400 Nm.
O prenos sily výhradne na predný pohon sa stará 6-stupňový manuál, pričom Trophy-R pokorí stovku za 5,4 sekundy a uháňať vie rýchlosťou až 262 km/h. Na tom by stále nebolo nič zvláštne, lenže divízia Renault Sport zašla ešte ďalej. Trophy-R vyfasovalo karbónovú kapotu, disky kolies a zadný difúzor, zároveň dostalo tenšie okná, výfukový systém z dieľne Akrapovič či odľahčenú zadnú nápravu.
Vzadu sa už navyše nenachádzajú sedadlá, ale vzpera. Kvôli hmotnosti z ponuky vypadla automatická prevodovka EDC, veľký dotykový displej (na palubnej sa nachádza len menší 7″ displej infotainmentu), predné LED-ky v nárazníkoch a rovnako tak RS-ko prišlo o systém 4Control, teda riadenú zadnú nápravu. Výsledná úspora hmotnosti je na úrovni až 130 kilogramov, keďže celok váži len 1 306 kilogramov.
Aby toho nebolo málo, pre účely R-kového Trophy boli vyvinuté špeciálne pneumatiky Bridgestone Potenza S007 s logom divízie Renault Sport. Čerešničkou na torte sú napokon karbón-keramické brzdy Brembo, ktoré sú medzi hot-hatch vozidlami s predným pohonom úplným unikátom, a to či medzi neprémiovými alebo prémiovými značkami. Všetko sa to samozrejme odzrkadlí na cene, keďže základný Mégane RS Trophy-R bude bez príplatkov (vo Francúzku) stáť presne 55-tisíc €.
Je síce neodškriepiteľným faktom, že ide o kus perfektnej techniky, pred ktorou treba dať jeden veľký klobúk dole, lenže... V konečnom dôsledku Renault postavil akýsi špeciál, s ktorým sa na trati porovnáva so sériovými autami s podstatne nižšou cenou. Áno, aj Trophy-R je sériovka, vznikne však len 500 kusov, z toho len 30 exemplárov bude mať karbón-keramické brzdy. Inými slovami, celý ten úspech Francúzov by sa dal ľahko použiť a otočiť proti nim – Honda (a nielen ona) má denno-denne využiteľný hot-hatch, ktorý je podstatne lacnejší a pritom len o pár sekúnd pomalší...