Bez Vladislavovej pomoci by Vader v ruke držal iba hračkársku repliku.
Vladislav Macíček je 19-ročný študent strednej priemyselnej školy v Hodoníne, ktorý vo voľnom čase pracuje ako 3D VFX (Visual Effects) Artist. Najnovšie sa spolupodielal na úspešnom fanúšikovskom Star Wars projekte s názvom Vader: Shards of the Past. Ten si len na YouTube stihlo doposiaľ pozrieť 8,5 milióna užívateľov.
Tvorca projektu sa ale neskôr dostal do právneho sporu s Disney, ktorý vyriešilo až štúdio Lucasfilm. O celkovej práci na Vaderovi a samotnom právnom spore nám porozprával v nižšie priloženom rozhovore.
- Ako sa Vladislav dostal k práci na známom Star Wars kraťasi
- Na akých scénach pracoval
- Prečo za prácu odmietol finančné ohodnotenie
- Kedy sa dočkáme pokračovania a koľko bude mať séria približne častí
- Ako vnímal právny spor s Disney
Spomínaš si na svoje začiatky pri práci s vizuálnymi efektami?
Ani presne neviem, či bol nejaký moment, kedy som si povedal, že sa tomu začnem venovať. Myslím ale, že som mal približne 12 rokov, keď som v jednom počítačovom časopise našiel informáciu o Blenderi, čo je vlastne voľne šíriteľný (zdarma) program na modelovanie 3D počítačovej grafiky.
Začal som teda testovať rôzne animácie a časom som prešiel aj na zložitejšie programy. Prakticky som ale stále vychádzal len z internetových návodov, takže by som sa mohol nazvať akýmsi „samoukom“.
Pracoval si na prvej časti Star Wars fanúšikovského projektu, ktorý si diváci veľmi pochvaľovali. Ako si sa k nemu dostal?
Užívateľa kanálu Star Wars Theory (ďalej len SWT), ktorý vlastne stojí za celým projektom, odoberám už dlhodobo. Keď som sa dopočul, že na niečom takom pracuje, tak som tajne začal dúfať, že časom budem môcť pomôcť. Čo sa neskôr aj potvrdilo.