Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 22. 10. 2019 meniny má Sergej

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
4
Martin Mičuda
6. december 2018, 19:25

Škoda povýšila Rapid. Úplne nová Scala chce byť kráľom kompaktnej triedy

Zabudnite na Rapid, privítajte model Scala.

Martin Mičuda
6. december 2018, 19:25
Škoda povýšila Rapid. Úplne nová Scala chce byť kráľom kompaktnej triedy
Zdroj: skoda-storyboard.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

A je to tu. Po dlhých mesiacoch napínania nám český výrobca automobilov konečne oficiálnou cestou plne odhalil svoj ďalší úplne nový prírastok do portfólia. Ako už iste viete, reč je o modeli Scala, ktorý má pre značku Škoda predstavovať akúsi revolúciu. Prečo?

 

K slávnostnému a naozaj aj pomerne veľkolepému odhaleniu došlo v izraelskom Tel Avive, kde stiahli plachtu z nového 5-dverového hatchbacku kompaktného segmentu. Áno, nástupca obľúbeného modelu Rapid medzigeneračne zmenil nielen meno ale aj zaradenie. Laicky povedané, pozeráte sa na úhlavného nepriateľa koncernového Golfa, keďže novinka po boku Octavie zastupuje značku v nižšej strednej triede s karosériou hatchback.

 Škoda povýšila Rapid. Úplne nová Scala chce byť kráľom kompaktnej triedy

 

Scala prichádza ako zástupca nového dizajnového smerovania značky, čoho dôkazom sú aj vonkajšie partie. Najmä predná maska naznačuje, akým smerom sa bude škodovka uberať najbližšie roky. Čelnej časti dominujú ostré línie, no hlavne užšia a širšia maska, ktorá je v rohoch priamo napojená na svetlomety so špecifickým tvarom. Samozrejme, vnútro zdobí tradičný český kryštál a (príplatková) full-LED technológia.

 

Z profilu Scala nedisponuje žiadnym revolučným prvkom, ostrejšie a výraznejšie tvary ale prispievajú k väčšej dynamickosti. Bočný pohľad tak viac-menej korešponduje s nedávnou štúdiou Vision RS, ktorá odhalila i riešenie C-stĺpika. Ten je veľmi úzky, za druhým radom dverí sa totiž nasťahovalo ešte jedno menšie okno, vo výsledku tak koncepcia karosérie pripomína menšie kombi (obdobne ako Audi A3 Sportback).

 

Zadnej časti dominujú koncové svetlá s (príplatkovou) LED-kovou technológiou a zaujímavým tvarom. Rovnako ako doteraz Rapid vo verzii Spaceback, aj Scala dostala presklennú časť, ktorá zachádza ešte pod samotné okno a opticky tak dodáva väčší šmrnc. Novým detailom, ktorý bude pre Škodu typický pre nasledujúce roky, je nápis uprostred piatych dverí. Logo značky teda nájdeme už len vpredu.

 
Škoda povýšila Rapid. Úplne nová Scala chce byť kráľom kompaktnej triedy

 

Nové dizajnové smerovanie značky nastoľuje predovšetkým interiér – palubná doska je modernejšia, orientovaná viac horizontálne a zároveň už nedisponuje zapusteným displejom, ale voľne stojacou obrazovkou. V rámci ponuky sa objavia 3 veľkostné vyhotovenia6,5" verzia Swing, 8" vyhotovenie Bolero a napokon 9,2" displej Amundsen s výhradne dotykovým ovládaním a čistým skleneným povrchom.

 

Škoda tvrdí, že ide o najväčší displej v triede, toto tvrdenie je však celkom diskutabilné. 9,2" obrazovku má už dlhší čas aj koncernový Golf, škodovka tým pádom skôr naráža na celú sklenenú časť vrátane okrajov, ktorá je naozaj rozmerná. Zároveň má ísť o najnovšiu generáciou infotainmentu v rámci celého koncernu VW.

 

Panel klimatizácie je oddelený, jeho ovládanie je však prepojené s displejom, kde sa budú prispôsobovať dodatočné nastavenia, ako napríklad možnosti ventilácie. Súčasťou vyššej výbavy je následne aj digitálny prístrojový panel s veľkosťou 10,25". Grafika je opäť o čosi prepracovanejšia, vodičovi pritom ponúkne 5 rôznych zobrazení v závislosti od potrieb.

 Škoda povýšila Rapid. Úplne nová Scala chce byť kráľom kompaktnej triedy

 

Kokpit je možné rôzne individualizovať, pribudlo viac chrómových detailov a línií, či masívnejší dekór imitujúci drevo. Škoda tvrdí, že vo vnútri použila väčší počet mäkčených plastov, veríme teda, že Scala nebude vo vnútri tvrdá ako skala. Samozrejme, väčšina prvkov z fotografií bude doménou príplatkových výbav, holé-bosé verzie až také zaujímavé rozhodne nečakaj.

 

Podotknúť však treba, že v ponuke si miesto nájde aj ambientné osvetlenie, rozhodne však zaujme aj prítomnosť konektora USB-C. S rozmermi 4362 x 1793 x 1471 milimetrov Scala naznačuje, že jej silnou stránkou bude aj vnútorná priestrannosť, najmä vzadu. Batožinový priestor má 467 litrov, čím sa Scala stane vozidlom s jedným z najväčších kufrov v segmente. Po sklopení sedadiel vznikne až 1 410 litrov. 

 

Škoda povýšila Rapid. Úplne nová Scala chce byť kráľom kompaktnej triedy

 

Scala je prvým modelom značky, ktorý stojí na novej modulárnej platforme MQB A0. Paleta pohonných jednotiek už následne veľkým prekvapením nie je. Základom bude agregát 1.0 TSI s výkonom 70 kW / 95 koní, silnejšia verzia dostane 85 kW / 115 koní. Paletu motorov dopĺňa štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW / 150 koní. Dieselovú ponuka zastrešuje len jednotka 1.6 TDI s výkonom 85 kW / 115 koní. O sprevodovanie a prenos sily na predné kolesá sa samozrejme postarajú ako 5 a 6-stupňové manuálne prevodovky, tak aj 7-stupňové DSG.

 

Hybridné či elektrické verzie sa napokon nechystajú, a to ani v najbližších rokoch. Doménou majú byť totiž len väčších modelov. Novinkou však je vyhotovenie na stlačený zemný plyn, teda trojvalcová verzia G-Tec s výkonom 66 kW / 90 koní. Spustenie sériovej výroby je naplánované na začiatok roka 2019, k zákazníkom sa prvé kusy dostanú v prvom polroku.

 

Zobraziť galériu 28 galeria
Ohodnoť článok
11
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie