Kolekcia vegánskych topánok vyslúžila Dr. Martens pozornosť od organizácie PETA. Horšie je však na tom značka Forever21, ktorá nechce opustiť od starých praktík.
PETA, organizácia za etické zachádzanie so zvieratami, každoročne udeľuje ocenenia módnym značkám, ktoré pri výrobe svojho oblečenia dbajú na práva zvierat. Obrovský tlak vyvíjaný na módny priemysel, aby sa stal nielen ekologickejším, ale aj humánnejším, ho núti k zmenám v procese výroby aj predaja. Mnohí módni návrhári aj obchodné reťazce sa snažia čoraz viac myslieť na dobro planéty aj zvierat a ich snaha o zlepšenie priemyslu nezostala nepovšimnutá.
Tento rok sa PETA rozhodla oceniť luxusné značky za to, že prestali, alebo aspoň obmedzili, používanie skutočnej kožušiny. Medzi ocenenými sa ocitli Coach, Burberry či Michael Kors.
Za najprogresívnejšiu online platformu vyhlásili protál ASOS, ten na svojej stránke zakázal distribúciu oblečenia a doplnkov vyrobených z hodvábu aj peria.
Organizátori módneho týždňa v Helsinkách sa zase rozhodli, že už viac nebudú podporovať kožené výrobky a na ich šou ich návštevníci budúci rok neuvidia. Vďaka tomu si vyslúžili titul najprogresívnejšej módnej prehliadky.
PETA ocenila aj vegánsku kolekciu topánok od značky Dr. Martens
Problémy má však značka Forever21, ktorá odmieta obmedziť používanie vlny. Kvôli tomu sa organizácia rozhodla pre protest pred obchodným domom na Oxford Street v Londýne a zhromaždenie prebiehalo pod heslom „Nikdy 21."