Ak si odporcom rýchlej módy a rád objavuješ cenovo dostupné kúsky s myšlienkou, máme pre teba zopár tipov.
Jednou z najdiskutovanejších spoločenských tém súčasnosti je nepochybne ekológia a s ňou spojená rychlá móda. Tej sa snaží čoraz viac ľudí aspoň čiastočne vyhýbať a jedinou možnosťou častokrát ostávajú bežne dostupné značky, čo však môže limitovať kreativitu.
Preto sme sa v spolupráci s Freshlabels rozhodli ukázať vám zopár menších a poctivých streetwear zástupcov, ktorých sa oplatí sledovať aj podporiť. Ide o cenovo dostupné značky, ktoré si dávajú záležať na výbere materiálov, strihov a kvalite spracovania.
Postupne si predstavíme šesť európskych aj amerických brandov, ku ktorým sme si pripravili aj lookbook z našej dielne. Síce sme kvôli výsledku museli porušiť zopár pravidiel a zákazov vstupu, no ty si aspoň môžeš jednotlivé kúsky lepšie predstaviť vo svojom šatníku.
Kings of Indigo
Fanúšikovia denimových kúskov si určite prídu na svoje s Kings of Indigo, ktoré prichádzajú s japonským perfekcionizmom v americkom štýle. Zakladateľ Tony Tonnaer prišiel s džínsovou revolúciou v roku 2011 a zaujímavosťou je, že všetky kúsky sú pomenované podľa slávnych kráľov a kráľovien. Vraj preto, aby ich modrá krv nebola nikdy zabudnutá.
Kvalitný denim musí zvládnuť veľa rokov používania, čoho sa v tomto prípade nemusíš báť. Vybrať si môžeš zo svetlých, tmavých, výstrednejších aj klasických konzervatívnych kúskov a dobrú správu máme aj pre tých, ktorí myslia na našu planétu.
Kings of Indigo používa k výrobe udržateľné tkaniny ako recyklovanú bavlnu alebo umelé vlákna Tencel® Lyocell získavané z drevoviny eukalyptových stromov v kombinácii s netoxickým rozpúšťadlom. Proces výroby vyžaduje len minimálne množstvo vody.
Bundy a džínsy stačí doplniť jednoduchým tričkom a napríklad bielymi vysokými Converse a v tomto prípade je dokonca skoro isté, že sa ideálne trafíš do aktuálneho jesenného počasia.
Carne Bollente
O niečo mladšia je značka Carne Bollente pochádzajúca z Francúzska, ktorá vznikla v roku 2014. Myšlienkovo ide o výstrednejšiu záležitosť, keďže sa brand prezentuje ako nespútaný, nezávislý a decentne perverzný. Ak sa však trochu pohráš s kombináciami, môže to dopadnúť napríklad takto.
Na jednotlivých kúskoch je vidieť ľahkú úchylku vo výšivkách, ktoré zároveň súvisia so zmyslom pre detail. Carne Bollente má ambíciu spájať sa v prvom rade s mladými a aktívnymi ľuďmi raziacimi myšlienku nezávislosti. Pre inšpriáciu určite odporúčame sledovať aj vkusný oficiálny Instagram, kde sa občas snaha o výstrednosť prejaví.
Han Kjøbenhavn
V posledných rokoch zaujal svet aj brand Han Kjøbenhavn, ktorý pôvodne v roku 2008 začínal s okuliarmi, no časom zaradil do predaja aj oblečenie. Po piatich rokoch existencie si ho začali všímať aj mienkotvornejšie médiá ako GQ či Complex, vďaka ktorým sa značka z Dánska dostala do povedomia.
Následne ju ešte podporil aj Lebron James, keď si obliekol jeden z kúskov – vkusný svetlý kabát. Známe sú tiež kolaborácie so značkou Puma a tiež zaujímavá komunikácia prostredníctvom fotografií, keďže Han Kjøbenhavn spolupracuje so starými modelmi.
Práve vďaka Freshlabes je známa značka z Kodane dostupná aj u nás a jesenno-zimná kolekcia prináša veľa aktuálnych kúskov od búnd, cez mikiny až po čapice a aj spomínané slnečné okuliare.
Napapijri
Napapijri je najstaršia zo všetkých v dnešnom výbere. Vznikla už v roku 1987 a aj keď je jej rodnou krajinou Taliansko, názvom sa značka inšpirovala fínskym slovom, ktoré znamená Polárny kruh. Samotné logo má symbolizovať južný a severný pól a v tomto duchu sa nesie aj sortiment.
Kvalitné a funkčné bundy v rôznych variantoch do každého počasia dopĺňajú mikiny a tričká, ktoré sa držia jednoduchej a zapamätateľnej farebnej línie. Napapijri má za sebou spoluprácu s prestížnym Karlom Lagerfeldom a aktuálne s dizajnérom Martine Rose. Najznámejším je model búnd Skidoo, ktorý máš možnosť vidieť aj na fotkách.
Lazy Oaf
Ak by sme rátali úspešnosť brandov v tomto výbere podľa počtu celebrít, ktoré sa s ňou spájajú, tak práve Lazy Oaf je jednoznačným víťazom. Všetko to začalo v roku 2001 v garáži so zopár tričkami a dnes je značka dostupná na približne 250 miestach po celom svete. Dobrou správou je, že si môžeš veci zo širokého sortimentu vybrať vďaka Freshlabels, ktorý s Lazy Oaf spolupracujú od roku 2012.
Zakladateľka a dizajnérka Gemma pracuje pri navrhovaní s farbami a netradičnými motívmi inšpirovanými napríklad komiksovou tvorbou. Za všetko hovorí aj spolupráca s DC Comics, počas ktorej vznikla Batman kolekcia,
Sex Skateboards
Posledným vo výbere je mladý brand Sex Skateboards, ktorý sa do povedomia dostal približne v roku 2016, kedy o ňom písali viaceré uznávané zahraničné portály vrátane Highsnobiety. Už z dizajnov a spôsobu komunikácie značky ako takej nám je jasné, že vo vedení vládne zdravý punk, ktorý dáva zakladateľovi Louisovi Slaterovi možnosť spojiť svoje umelecké a skejtové ja.
Koncept umiestňovania loga na rôzne veci sa už osvedčil v nejednom prípade a inak tomu nie je ani teraz. Ikonické logo a tag Sex Skateboards vyzerajú na mikinách a tričkách dobre, no na mieste je možno veľmi horúca otázka, či jednoducho stačí podobná výstrednejšia reklama, v tomto prípade názov ako taký.
To je pre dnešok všetko. Do komentárov nám pokojne napíš aj ďalšie atraktívne značky, o ktorých sa možno zatiaľ nevie.