Ty Somaru a Zomri sú pre políciu väčšou inšpiráciou, ako by sa mohlo zdať.
Aj polícia občas klame, resp. konkrétne v tomto prípade sa bez problémov zvezie na úspechu iných bez toho, aby sa priznala. Včera totiž známa mexická prevádzka Ty Somaru fungujúca v Bratislave prišla so skvelým marketingovým ťahom, ktorý bol príznačný pre ich spôsob komunikácie.
Majiteľ Kubo vymyslel vtipnú súťaž, pričom nám bolo všetkým od úplného začiatku jasné, že si robí srandu a cieľom nie je rozdávať Fiaty Multipla, ale pobaviť ľudí na sociálnych sieťach a získať trochu viac pozornosti pre značku.
To sa stopercentne podarilo a príspevok sa tešil veľkej pozornosti, a to aj vďaka zdieľaniu od chalanov zo Zomri, ktorí rovnako nemajú s nechápavými jedincami žiadne zľutovanie. Status splnil všetko, čo mal a tým sme považovali tento skvelý nápad za uzavretý.
Dnes ráno sa však opäť pripomenula stránka Polícia Slovenskej Republiky, ktorá je známa svojím nie práve reprezentatívnym spôsobom komunikácie. Pôvodne sme si mysleli, že rovnako ako Zomri, aj oni zdieľajú Ty Somaru a podporujú vtipný príspevok.
Pri pozornejšom čítaní sme však zistili, že v skutočnosti len okopírovali kompletne celý nápad a ako krytie využili skutočnosť, že v minulosti boli ľudia ochotní podobné príspevky zdieľať s vidinou výhry.
Naša polícia ti ponúka pobyt v luxusnej cele a kopíruje celý princíp "súťaže" Ty Somaru. Na jednej strane môžeme byť radi, že majú admini aspoň aký-taký zmysel pre humor, na tej druhej nevidíme dôvod, prečo nepriznať inšpiráciu. Do komentárov nám pokojne napíš, ktorá stránka ťa pobavila viac a čo si myslíš o spôsobe komunikácie, ktorý predvádza naša polícia.
Aby nebol tento článok len o tom, ako sa polícia do veľkej miery inšpirovala bratislavskou prevádzkou, tak by sme chceli pochváliť snahu o šírenie osvety v úplnom závere príspevku. Polícia v ňom píše o podvodných stránkach, ktoré "organizujú" falošné súťaže, do ktorých sa máš zapojiť zdieľaním a sledovaním stránky.
V skutočnosti však reálne výhry neexistujú, po skončení trvania súťaže zmenia stránky názvy a ty zrazu sleduješ niečo, o čom absolútne nič nevieš. Ľahšie sa tak promujú produkty či služby, ktoré však s najväčšou pravdepodobnosťou budú presne tak kvalitné, ako samotná súťaž.