Až v 122 obchodoch v Spojenom kráľovstve už pilotný projekt funguje.
Obchodný reťazec Lidl si uvedomuje svoju pozíciu v spoločnosti a jednotlivé problémy v nej vníma veľmi zodpovedne. Najnovší nápad síce reťazec spustil zatiaľ len v Spojenom kráľovstve, ale ak bude mimoriadne úspešný, možno by nemuselo byť komplikované aplikovať ho aj na Slovensku.
Lidl si uvedomil, že veľké množstvo ovocia a zeleniny každý rok končí v kontajneroch a na smetisku, pričom v skutočnosti bolo len trochu obité alebo oškreté. Samotná chuť ani konzistencia nemusela byť vôbec zlá, a tak Lidl vymyslel kampaň Too Good To Waste a v najbližších dňoch ju bude testovať v 122 prevádzkach po celom Spojenom kráľovstve.
Princíp akcie je veľmi jednoduchý. Mierne poškodené ovocie a zeleninu pracovníci naložia do kartónových škatúľ a ponúknu zákazníkom na predaj za 1,5 libry, čo je takmer 1,7 eura. Škatuľa bude vážiť až 5 kilogramov, takže za necelé 2 eurá dostane zákazník hromadu produktov, ktoré by inak skončili v koši. Škatule sa budú predávať vždy od 8:00 do 10:00 ráno.
Prvotné reakcie na sociálnych sieťach boli mimoriadne pozitívne a Lidl prisľúbil, že ak bude mať projekt úspech, zrejme ho štandardne zavedie vo všetkých prevádzkach. Reťazec dokonca všetky nepredané škatule daruje charitám, ale nemyslíme si, že by boli zákazníci príliš vyberaví. Odhady hovoria o tom, že iniciatíva by mohla ročne ušetriť až 10-tisíc ton potravinového odpadu.