Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 16. 10. 2019 meniny má Vladimíra

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Miesta
1
Matúš Majer
4. jún 2018, 14:50

Každý z nás pred spaním sleduje sociálne siete, no v skutočnosti si zvyšuješ riziko na depresiu či bipolárnu poruchu

Štúdia s až 91 000 ľuďmi tvrdí, že by si mal smartfón odložiť o 22:00.

Matúš Majer
4. jún 2018, 14:50
Každý z nás pred spaním sleduje sociálne siete, no v skutočnosti si zvyšuješ riziko na depresiu či bipolárnu poruchu
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Nie je žiadnym tajomstvom, že takmer každý z nás miluje prehliadanie si Instagramu, Facebooku či YouTube tesne pred spaním, keď sme už pohodlne vyvalení v posteli. Možno si už však počul, že takáto činnosť nemá práve najblahodárnejšie účinky na tvoj zdravotný stav a nedávna štúdia, do ktorej sa zapojilo až 91 000 ľudí, to jasne potvrdzuje.

 

Najväčším problémom je pritom riziko psychických chorôb. Prehliadanie si sociálnych sietí pred spaním zvyšuje riziko depresie, neuroticizmu či bipolárnej poruchy. Ideálny čas na ukončenie svojich aktivít na telefóne je podľa vedcov približne o 22:00. Svoj smartfón by si tak mal pred spaním čo najskôr odložiť. Problémom pritom nie je len modré svetlo, no tiež narušenie spánkových cyklov.

 

Každý z nás pred spaním sleduje sociálne siete, no v skutočnosti si zvyšuješ riziko na depresiu či bipolárnu poruchu

 

Príjem informácií z internetu v nás podnecuje obrovské množstvo myšlienok, ktoré nám víria v hlave, vďaka čomu môžeme mať väčší problém so zaspaním, čo vedie k mnohým psychickým problémom. Ľudia, ktorí svoj smartfón neodložia ani tesne pred spaním, mali o 11 % vyššiu šancu mať bipolárnu poruchu. Pri depresii sa číslo pohybuje na 5 %.

Ohodnoť článok
20
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie