Najcoolovejšia opička v džungli donútila H&M konať.
Škandál okolo mikiny s nápisom "Coolest monkey in the jungle" prezentovanej na černošskom chlapčekovi zaznamenal vo svete obrovské pobúrenie. Prakticky okamžite sa na svojich sociálnych sietiach vyjadrila spoločnosť H&M vo voľnom preklade nasledovne: "Chápeme, že mnoho ľudí je rozčúlených kvôli obrázku s detskou mikinou. My, ktorí pracujeme v H&M, môžeme iba súhlasiť. Hlboko sa ospravedlňujeme, že fotografie vôbec vznikli a ľutujeme takisto samotnú potlač s nápisom. Kvôli tomu sme nielenže obrázky odstránili z našich kanálov, ale takisto vyradili kúsok z ponuky. Je zrejmé, že náš program nezodpovedal správnym štandardom."
Škandál postupne naberal na vážnosti a H&M pridalo dodatočné ospravedlnenie na svojich oficiálnych stránkach a na sociálnych sietiach: "Radi by sme uviedli naše stanovisko ohľadom kontroverzného obrázku našej mikiny. Je to jednoduché - pochybili sme a veľmi nás to mrzí. Máme zodpovednosť byť si vedomý všetkých rasových a kultúrnych citlivostí - a tentokrát sme sa podľa nich nezachovali.
Tento incident bol náhodného charakteru, čo však neznamená, že ho neberieme s extrémnou vážnosťou alebo vedomím si pocitov, ktoré sme spôsobili. Obrázok sme z našich médií stiahli a z ponuky sme vyradili takisto mikinu. Budeme robiť všetko preto, aby sme sa v budúcnosti vyhli podobným nepríjemnostiam."
Stiahnutie mikiny z predaja a pravdepodobné zrušenie všetkých objednávok, ktoré stihli počas krátkeho času zaznamenať, nepredišlo chtivým biznismanom na aukčnej službe eBay, ktorí ideu s nápisom okamžite využili.
Okrem toho sa ku The Weekndovi pridalo hneď niekoľko svetových celebrít, ktorý zdieľajú jeho rozhorčenie. Medzi najvýraznejšie patria raperi Pusha T a Diddy alebo basketbalista Lebron James.