Štvrtok 14. 12. 2017 meniny má Branislava, Bronislava

hľadaj na refresheri

Chirurgovia v Číne po prvýkrát úspešne transplantovali ľudskú hlavu. Na mŕtvom tele pospájali miechu aj nervy za 18 hodín

Ďalší krok v odvážnom pláne profesora Canaveru sa vydaril.

18. november 2017, 12:52
zdroj: Nicolas Halftermeyer
18. november 2017, 12:52

Odvážne vyhlásenia talianskeho profesora Sergia Canavera sa už konečne blížia do finálnej fázy. Canavero už pred dvomi rokmi vyšiel na verejnosť so svojím plánom transplantovať živú ľudskú hlavu a postupom času svoju aktivitu v tejto oblasti zvyšoval. V prvej polovici tohto roku dokonca jeho tím transplantoval hlavu z jedného potkana na druhého, čím vytvoril dvojhlavé zvieratá, ktoré vydržali pri živote nasledujúcich 36 hodín. Lekárov vtedy nezaujímalo to, ako dlho budú zvieratá žiť, ale či je možné úspešne pospájať jednotlivé súčasti ich tie a to sa podarilo.

 

Povzbudilo ich to k ďalšiemu experimentovaniu a v ďalekej Číne sa v posledných týždňoch potajomky pracovalo na experimente, ktorý nás opäť raz priblížil ku transplantácii živej ľudskej hlavy. Chirurg Xiaoping Ren úspešne transplantoval ľudskú hlavu z jedného mŕtveho tela na druhé mŕtve telo, pričom expertom sa podarilo pospájať miechu, nervy aj jednotlivé cievy s bezhlavým telom. Kontroverzný profesor Canavera vychválil čínsky tím do nebies a vyhlásil, že celá podrobná správa o operácii bude zverejnená v nasledujúcich dňoch, ba čo viac, rovnaká operácia na živom človeku je podľa neho už za dverami.

 


 

Operácia trvala 18 hodín a priniesla želané výsledky, čo Canaveru povzbudilo do odvážnejších vyhlásení o tom, ako bude v budúcnosti transplantácia ľudskej hlavy pomáhať zachraňovať životy. Prvým pacientom, ktorý má kontroverznú operáciu podstúpiť, mal byť Rus Valery Spiridonov, lenže debutová transplantácia sa s najväčšou pravdepodobnosťou odohrá v Číne a Canavera už dokonca má viacero dobrovoľníkov, ktorí ju chcú podstúpiť bez ohľadu na potenciálne následky. Myšlienku transplantácie ľudskej hlavy už množstvo odborníkov skritizovalo, ale Canavera sa vzdať nechystá a ak má dostatok financií, priestoru a dobrovoľníkov na svoje experimentovanie, potom ho nikto len tak ľahko nezastaví.

 


Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Zobraziť 23 komentárov
Diskusia
Diskusia je len pre prihlásených
23 komentárov
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
Martin Plachta19. november 2017, 0:45

Bravóóó jste jedni z prvních a doufám , že né na dlouho. Hlavně aby to nezarhli nějaký pomatenci ve jménu nějakého boha. To by jsme se vrátili do doby temna.

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Ludmila Justová St19. november 2017, 19:20

Kdyby se jim podařilo pospojovat míchu, tak by mnoho ochrnutých už dávno mohlo běhat. Na mrtvých to jde, ale kdo zaručí, že tělo pak nebude ochrnuté?????

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Tommy Miky19. november 2017, 14:23

Trochu se obávám že dobrovolníci z Číny nebudou až takoví dobrovolníci....:-( a taky bych si tipnul, že jich bude dost, vězení v Číně jsou totiž plná dobrovolníků.....

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Koko Džambo18. november 2017, 23:15

tekže teď už stačí jen dobít bleskem a může chodit...

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Pedro Gonzales18. november 2017, 17:40

Ten činan nemá ruce a na druhé fotce doktor ukazuje,že je má.To musela být spolupráce.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Wendy Leigh18. november 2017, 17:24

To je toho, já na mrtvých žabách mám dvě propojené hlavy už v 6 letech, a trvalo to mi 20minut a stačila k tomu sešívačka! (Pro ochránce zvířat - Vy debilové - Je to vtip, ale jde o pointu - Že na mrtvých je to zákrok tak na hovno, že se není čím chlubit, a mohly ho udělat před 50 lety a vysledek by byl stejně nahovno jako teď) Ať to bude na živých tak o tom piště, ale sletovat dva mrtvé kusy k sobě, že uděláte jen škatulata batulata batulata s udeklou hlavou, to mohli dělat i v roce 1790-1793 ve Francii a stačila jim k tomu jehla a režná niť, jen stačilo si pod gilotinou poplést glavy komu patřila která vy volové!

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Rodolfo18. november 2017, 18:23

Tak si najdi kontakt na toho chirurga a mu napis ze je debil a ty sa vyznas do toho lepsie. Urcite si ovela uspesnejsi a tvoja praca prinesie ludstvu viac ako ta jeho.

4 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Wendy Leigh18. november 2017, 20:18

Ty očividně vůbec nechápeš pointu:

Když napíšeš/Tedy napíšou: Chirurgové v Číně poprvé úspěšně transplantovali lidskou hlavu. (A až druhou větou, tedy oddělenou informací se dozvídáš, že na mrtvém těle) Je to stejné, jako by jsi informoval stylem ...

Christiaan Barnard nebyl první kdo transplantoval srdce, už v roce 1153(Zvoleno náhodně) Transpmatoval srdce saracénký chirurg (Alli Chalífa)(Zvoleno náhodně) Jeho pacient byl sice už 2 dny mrtvý, a srdce bylo od 4 dny mrtvého vojáka, ale povedlo se mu skopovým střívkem ho v dutině po 45minutách přišít - Jako dokuď to nebude na živém pacientu, tak to úspěšná trnasplantace prostě nebude! Bude to vždy a jen pouze úspěšné přišití mrtvé věci A, k mervé věci B - Na které nepůjde vyvrátit, že to nefungovalo, protože si pacient neštěžoval, stejně jako si nestěřují dvě mrtvé žáby sešité sešívačkou, ani zmínění vojáci sešití v 12. století! To je celá pointa!

1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Marian G.20. november 2017, 14:12

Dokážeš v té své makovici pochopit, že tady nejde o přiští jen tak něčeho ale jde o HLAVU?!. To není jak přišit malíček. Pokud dokážou spojit míchu a i na mrtvole otestovat její funkční propojení, tak je to hodně velkej posun a ÚSPĚCH. Ale dobrý, asi se v tom vyznáš a je to banalita, tak jak říká Rodolfo, stačí se mu ozvat.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Wendy Leigh20. november 2017, 14:42

A jak víš, že ta propojená mícha k něčemu je? Přesněji, to že přiletuješ optickej kabel konec A, ke konci optického kabelu B, tím je taky propojíš, ale už nikdy s nimi přenos dat neuděláš!

Furt nechápeš problém toho, že dokud to je na mrtvé hlavě, tak to, že k sobě připojili cévy, míchu, nervy, a já nevícm co všechno, všech 1.117 dílků co 1.117 otvorů kam mělo zapadnout, ti je kničemu, když neověříš že to funguje - Míchu propojili jen tak, že přiletovali drát A jeho konec z hlavy, ke konci B co trčel z těla! A říkají tomu, že jí propojili, ale není živá, neověří si, zda dokáže přenášet informace, ovládat tělo, zda hlava uvědomující si sama sebe dokáže unést to nervové, šokové, psychcké přepějí jen toho, že byla oddělena od těla a je na jiném ... To, že k sobě přiletovaly cévy, nervy - To není nic světoborného, cévy se k sobě sešívají běžně, takže ta to body? Proč? Nervy? Stejná pointa, za co jim dávat body, není to nic světoborného ...

A míchu? Spojili k sobě dva kusy drátu kterým nic nevede, nepovede, a nedokážou si ověřit, že to spojili dobře, že to bude fungovat nic! Tak za co chtějí body, opět trvám na tom, že přišít to sesívačkou má stejnou hodnotu - Protože akorát připojili kus masa A k tělu B! Ale hlavně neřeší to pointu!

Neprovedli tak úspěšnou transpantaci hlavy na světě, jestliže pacienti nebyli živí, tak provedli možná tak "přišití mrtvých hlav" ale rozhodně ne transpantaci - Jak se nám snaží vsugerovat článek!

To je asi to samé jako: "Provedli první úspěšnou trnaspantaci hlav. Na mrtvolách!" = "Jsem první člověk který přistál na Marsu. V novém simulátoru od NCsoft games."

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Vlado Cifruľák18. november 2017, 17:22

Máte chybu v prvom odstavci, v poslednej vete, v slove tiel. Nemáte začo, faktúru za pravidelné opravy zašlem poštou....

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Jarda Horák19. november 2017, 8:48

To již před mnoha lety vědci v SSSR vynalezli přístroj pomocí kterého mohli mluvit s mrtvým i několik hodin po smrti. Vynález měl drobnou chybu, mrtvý jim neodpovídal.😂

-1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
pernada19. november 2017, 0:58

Kdysi jsem četla knihu Hlava profesora Dowella,sci-fi,které se zabývalo morálními aspekty těchto experimentů.Co lékařská etika?Ruce,nohy,orgány-budiž,ale transplantace hlavy?To je nekonečně přes čáru.

-1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
lese18. november 2017, 23:43

Nemalo by to byt technicky transplantovanie tela? Kedze hlava nas robi tym, cim sme a ked odide hlava, tak je mi na prd, ze ju daju do ineho tela...

-1 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Sousedovic Kocour18. november 2017, 23:14

Podobná zrůda jako Mengele. Bez soucitu k živým tvorům, jen peníze a sláva. Přeju mu aby ho na konci tunelu čekal Bůh a přišil mu hlavu na p.del :)

-3 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Ondřej Wotawa24. november 2017, 1:15

nebýt tohohle malého procenta ,,šílenců,, jak říkáš, tak bys dnes mohl umřít klidně i na nachlazení. Ikdyž dělají ,,nemorální,, zákroky, tak to má výhody toho, že se může medicína developovat.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Mišo Jakab20. november 2017, 12:31

to je trolling? nechápem k čomu. nasledujúcu operáciu ako darca hlavy dobrovoľne podstúpi počítačový vedec Valerij Spiridonov, ktorý je ochrnutý a nemá nohy. asi má svoje dôvody, že je ochotný podstúpiť taký zákrok aj s rizikom smrti. menil by si s ním v mene etiky v medicíne?

telo je od darcu orgánov. to je človek, ktorý zahynul pri autonehode alebo inej udalosti, jeho orgány sú dostatočne funkčné na to aby ich niesol iný človek. čo je na tom bez súcitu k živým tvorom? ak by chirurgovia neinkasovali peníze, nemal by nás kto ošetrovať a operovať. ty by si niekomu zachraňoval život 18 hodín v kuse zadarmo? sláva k tomu patrí pretože je to velikánsky historický úspech.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Wendy Leigh5. december 2017, 9:03

To nemáte úplně pravdu - Pokud by se jednalo o tělo např. po autonehodě, bylo by poškozené traumatem (možné vnitřní zranění) protože šance, že by dotyčný měl tak težké poškození hlavy, že by zemřel, ale tělo bylo zcela v pořádku, bez poškození, aby "obdarovaného" nijak neohrožovalo, je docela mizivá - Sice chápu Vaši myšlenku, ale obávám se, že tudy cesta nepovede, jako např. u orgánů - Když vezmete nabouranému plíci/srdce/ledvinu, je docela jedno, že má rozdrcenou holení kost, žebra, slinivku, modřini, cévy, podlitiny po těle, ale u transpantace celého těla to bude něco jiného ...

Takže dárce takového těla by musel být někdo (už vidím zástupy dobrovolníků - ironie) kdo přijde jen o hlavu, ale orgány a vše ostatní zůstane nepoškozené, takže se vylučuje autonehoda, ale i mnohé způsoby smrti, včetně některých druhů poprav. Ale nabízí se možnost "dobrovolníků" například právě z Číny, kdy/kde se popravuje střelou do týla, kdyby se střílelo dostatečně vysoko a pod dobrým úhlem, jen se zabije mozek a usmrcené tělo by se dalo pak použít.

Ovšem pak tu máme otázku ještě etickou, to že z těla vezmete třeba srdce, aby někomu zachránilo život, a zbytek těla svého blízkého pohřbíte, asi bude působit zcela jinak, když Vám vezmou tělo třeba dcery/bratra nevim koho, a přišijou na něj hlavu jiného člověka, a najednou tělo vašeho příbuzného vlastně stále bude žít, ale nebude už patřit do rodiny? Myslím, že tohle asi bude zíkladní kámen úrazu, protože tady už asi nepůjde jednoduše aplikovat pouze "přání" dárce, tedy "dárce" na orgány, ale bude muset být přihlíženo, i k přáním pozůstalých, protože i když "dárce orgánů" to může myslet nanejvíš vstřícně a dobře, že zachrání aspoň další život, psychická újma a vůbec morální pojetí toho, že tělo najednou bude žit v jiné rodině, fungující, místo aby bylo pohřbeno původní rodinou, asi bude nutně zohlednitelný aspekt, který i přání "dárce" bude moci zvrátit, pokud rodina vyjádří nesouhlas, protože pak by asi "darování" byť za cenu záchranu jednoho života, v rodině "dárce" mohlo vyvolta mnohem více škody, a pragmaticky se to proto nepovolí.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Mája Šustrová19. november 2017, 19:33

Nějak zapomínáte, že ta vaše "zrůda" byla jedna z těch, na kterých staví moderní medicína. A nebýt těchto zrůd tak dneška nevíme jak ošetřit byť jen (v dnešní době) banální omrzliny.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Ondřej Wotawa24. november 2017, 1:16

Přesně! Souhlasím, taky jsem napsal...

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
NepríčetnýJOKER19. november 2017, 12:08

Keď ochrnieš a nebudeš sa vedieť ani pohnúť jedine čo ti ostane bude tvoje pomätená hlava tak budeš prosiť aby ti ju prišili na iné funkčné telo

2 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Aleš20. november 2017, 12:53

Jasně. A co takoví boháč. Normálně by musel zdechnout a takhle si jen nechá vyměnit schátralé tělo za nové a bude v pohodě. Stačí uříznout šišku nějakému chudákovi.Super.

0 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
Jakub Sítník20. november 2017, 16:50

Jakoze si myslis, ze nejaky 80 lety seschly deda, si necha prisit hlavu na 20 leteho jedince jo? :D Ahaaaahahahaa :D tak to si me pobavil Alesi :D A pak si zacnou hlavu prehazovat i travestiti, protoze jednodussi, nez jim udelat z pera vaginu a silikonove kozy, bude jim jen prehodit hlavu ze jo? Ty ses moc chlape :D :D :D

0 Odpovedať · Nahlásiť
Odoberaj REFRESHER videá