Dôkaz, že 3,5 tony nie je zďaleka maximum, čo dokážu dnešné SUV-čka utiahnuť.
V roku 2004 sa Volkswagen rozhodol demonštrovať silu a potenciál Touaregu V10 TDI tak, že za neho zapriahol Boeing 747-200, teda dobre známy Jumbo Jet ako vtedajšie najväčšie dopravné lietadlo na prepravu osôb. Odvtedy však ubehol už nejaký ten čas a dokonca aj vo vzduchu sa toho veľa zmenilo. Len niekoľko mesiacov na to sa totiž uskutočnil prvý let konkurenčného Airbusu A380, ktorý sa stal novodobým kráľom neba a týmto statusom sa pýši dodnes - vo svojich útrobách dokáže odviesť v závislosti od vnútornej konfigurácii až 853 pasažierov a to až na let dlhý viac než 15-tisíc kilometrov. Ešte väčším progresom však prešli dopravné prostriedky na zemi, na čele s automobilmi.
Dôkazom toho je aj Porsche Cayenne druhej generácie. To sa síce čo-nevidieť poberie už do dôchodku, skôr ako sa tak však stane, nemecká značka sa pokúsila so športovo-luxusným SUV o svôj druhý rekord. Ako vám iste neuniklo, Cayenne Turbo S svojho času zdolalo Severnú slučku Nürburgringu v rekordnom čase medzi SUV-čkami, tentokrát sa ich test ale zameral na úplne inú sféru. Aj napriek tomu, že vozidlá tohto typu dokážu po technickej a legislatívnej stránke utiahnuť príves o hmotnosti maximálne 3,5 tony, Porsche sa rozhodlo ukázať verejnosti, že v skutočnosti ich model dokáže utiahnuť podstatne viac! V duchu predošlej koncernovej myšlienky za svoje Cayenne zapriahlo najväčšie dopravné lietadlo súčasnosti, teda Airbus A380 s hmotnosťou 285 ton. Ako informuje samotná automobilka, obrovský stroj potiahla verzia Cayenne Turbo S celých 42 metrov, pričom tento test napokon absolvoval aj naftový variant Cayenne Diesel S. Porsche tak prekonal rekord o 115 ton a zároveň sa tak zapísalo do Guinnessovej knihy rekordov. Pre priblíženie, verzia Turbo S počíta s 4,8-litrovou V8-čkou s výkonom 419 kW / 570 koní a krútiacim momentom 800 N.m.