10. decembra 2016, 13:28
johnnybravo

V Mjanmarsku objavili chvost dinosaura pokrytý perím. Mal by byť starý až 99 miliónov rokov a uchoval sa v jantári

ZAUJÍMAVOSTI

Fenomenálny nález z ďalekej Ázie.

Obrovské dinosaury behali po našej planéte pred desiatkami miliónmi rokov a odborníci už v minulosti prichádzali s teóriami o tom, že by niektoré z týchto tvorov mohli byť aj operené. Vďaka úplnej náhode sa to podarilo potvrdiť paleontológom, ktorí ešte minulý rok objavili v Mjanmarsku kúsok jantáru obsahujúceho čosi pripomínajúce perie. Po dôkladnom preskúmaní vzorky sa prišlo na to, že v jantári sa podarilo uchovať kúsok chvosta dinosaura, ktorý obsahoval aj perie, a tak potvrdil domnienky o tom, že dinosaury boli mimoriadne rôznorodí. Predpokladá sa, že majiteľ tohto chvosta behal po našej planéte približne pred 99 miliónmi rokov a vedci prišli aj na to, že mal uväznený v jantári skončiť ešte zaživa.

Jednotlivé pierka mali rôzne farby od bielej až po orieškovo hnedú a najväčším paradoxom na celej situácii bol spôsob, ako sa vlastne paleontológom podarilo dinosaurí chvost nájsť. Odohralo sa to totiž na mjanmarskom trhu, kde kúsok jantáru s chvostom predával miestny obchodník a myslel si, že je to iba akási neidentifikovateľná rastina. Nebyť paleontológa Lida Xing, možno by sa ku chvostu dostal náhodný okoloidúci a myslel by si, že operený dinosaurus uväznený v jantári je v skutočnosti iba kúsok rastliny.