Skutočne pozoruhodný krok.
Obrovská výhoda rozšírení pre internetového prehliadače spočíva aj v schopnosti zablokovať často až dotieravé reklamné plochy na web stránkach, ktoré navštevujeme. My si tak potom môžeme vychutnávať ich obsah bez toho, aby nám počas čítania čokoľvek otravovalo. Adblock Plus sa však rozhodol, že prázdne plochy na webe využije vo svoj prospech, a to vlastnými reklamami. Áno, jedno z najobľúbenejších rozšírení pre Chrome, Safari, Operu a ďalšie prehliadače začalo robiť presne to isté, pred čím nás doteraz efektívne chránilo. Ako ale tvrdia predstavitelia, jeho reklamné plochy by mali používateľom prekážať oveľa menej ako tie, ktoré blokuje, pretože sú vraj menšie a nevýrazne. Nová služba funguje tak, že si prevádzkovatelia webov vyberú z takzvanej prijateľnej reklamnej ponuky a keď ich web stránku navštívi niekto s nainštalovaným Adblock-om Plus, automaticky uvidí prevádzkovateľom zvolenú alternatívu.
Keďže je rozšírenie Adblock Plus medzi používateľmi internetu enormne populárne, kontroverzný krok tvorcov má nemalé ambície uspieť a vďaka tomu môže vytvoriť akýsi alternatívny ekosystém s menej dotieravými reklamami, ktoré sa priamo v používateľskom profile dajú taktiež zablokovať. Služba je zatiaľ v beta verzii. Plná verzia bude dostupná až koncom roka.
Just wanted to clarify: Nothing has changed. You can block ALL ads or allow Acceptable Ads to support your fav sites pic.twitter.com/HZX23amRdz
— Adblock Plus (@AdblockPlus) 14. septembra 2016
Refresher denne prináša množstvo kvalitného obsahu, takže ak ho chceš aspoň trošku podporiť, odporúčam pridelenie výnimky, aby v tom mohol pokračovať i naďalej.