Po nedávnom atraktívnom koncepte sme sa dočkali aj finálnej podoby dvojdverového Lexusu.
V priestoroch veľkolepého výstaviska v rámci autosalónu v Detroite je jedným z jeho highlightov nepochybne najnovší, úplne nový počin z radov automobilky Lexus. Japonci totiž trochu nečakane odhalili športovo-luxusný model LC 500, ktorý zaujme predovšetkým svojimi nádhernými tvarmi, no a hlavne skutočnosťou, že to, čo vidíte, nie je žiadna štúdia alebo ak chcete koncept, ale hotové, sériové auto. To, že Lexus niečo na tento štýl chystá bolo zrejmé vďaka konceptu LC-LF už dávnejšie, nikto však vtedy netušil, kedy a v akej podobe sa objaví produkčná verzia. Tá je teda vo výsledku veľkým prekvapením a fascináciou zároveň, a to aj napriek faktu, že príchod vozidla nedávno naznačovala správa z patentového úradu hovoriaca o tom, že značka si zaregistrovala označenie LC 500. Skutočne futuristické a vyzývavé športové kupé prakticky v nezmenenej forme v porovnaní s oným konceptom je teda realitou, a nám neostáva nič iné, iba sa nad jeho tvarmi udivovať.
Prednej časti je dominantná rozmerná a zároveň členitá maska, ktorej po stranách sekundujú dynamicky navrhnuté full-LED svetlomety. Vydarený, no jedinečný dizajn pokračuje smerom vzad, kde nájdeme zaujímavo tvarovaný C-stĺpik a nevšedne poňaté zadné partie so svetlami, aké nepripomínajú žiadny iny Lexus. LC 500-ka nie je pritom žiadny drobec, na dĺžku meria až 4760 milimetrov, pričom pomerne robustná karoséria stojí až na 21" diskoch obutých do pneumatík Michelin Pilot Sport. Interiér už v porovnaní s prvotným konceptom prešiel pochopiteľne väčšími zmenami, stále sa ale bavíme a veľmi svojskom vyhotovení. Všade kam vaše oko dovidí je hnedkastá koža, ktorú však v plnom rozsahu môže nahradiť Alcantara. Dominantou horizontálne orientovanej palubovky je rozmerný plne digitálny budík umiestnený priamo pred vodičom. Okrem vylepšeného multimediálneho prostredia Lexus Multimedia nepochybne nechýba množstvo asistenčných systémov, vrátane adaptívneho tempomatu, držania v pruhoch či plne automatických svetlometov. Štandardom je zvukový systém z dieľne Pioneer, za príplatok ho ale vystrieda Mark Levinson.
Ak ste si mysleli, že po dizajne vás už nemá viac čo osloviť, mýlili ste sa. Pod prednou kapotou sa totiž nachádza masívny, no hlavne atmosférický 5-litrový osemvalec s výkonom 348 kW / 473 koní. Táto sila pritom putuje výhradne na zadnú nápravu, a to prostredníctvom až 10-stupňovej automatickej prevodovky! Ide tak o vôbec prvú 10-stupňovú prevodovku v danom type vozidla na svete, pričom stupne radi údajne porovnateľne rýchlo, ako je tomu u dvojspojok. Ako sa bude športový automobil s toľkými stupňami správať v reále je otázne, keďže vieme, že Lexus bol už raz za prevodovku, presnejšie množstvo jej stupňov kritizovaný (v IS F). Presné špecifikácie ako i rýchlostné parametre zatiaľ nie sú známe, hovorí sa len o akcelerácii na stovku pod 4,5 sekundy. Cena bola za veľkou mlákou vyčíslená na necelých 100-tisíc $ a menej tomu nebude ani v Európe. V predaji by sa nové LC 500 malo ocitnúť ale až začiatkom roka 2017, pričom neskôr by sme sa mali dočkať aj hybridnej verzie LC 500h s V6-kou a elektromotorom.