Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 19. 10. 2019 meniny má Kristián

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
6
Martin Mičuda
5. september 2015, 8:51

Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM

Z Affalterbachu sa na svet predrali dve V8-čkové beštie, ktoré chcú zmiesť z bežných i okruhových ciest konkurenciu.

Martin Mičuda
5. september 2015, 8:51
Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
6
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Mercedes-Benz posledné obdobie rozbaľuje svoju modelovú ofenzívu, veď odstupom len niekoľkých mesiacov sme spoznali nové GLC, modernizáciou prešla trieda A, len nedávno sa ukázalo nové kupé triedy C, krátko na to špičkový Mercedes-AMG C 63 (S) Coupé, no a len pár dni dozadu sme privítali ultra-luxusný kabriolet triedy S. V obdobnom duchu sa budú niesť aj nasledujúce mesiace, keďže trojcípa hviezda už vo veľkom pripravuje cestné AMG GT3, GLC v štýlovejšom variante s dodatkom Coupé, ale aj facelift SLK-čka, ktoré príde v duchu avizovaných zmien mien ako SLC, väčšieho SL, veľkého GL (po novom GLS), no a čerešničkou na torte v blízkej budúcnosti bude úplne nová trieda E. V súčasnosti sa však väčšinová pozornosť sústredí práve na novú C-čkovú karosársku verziu, ktorá sa svetu prvýkrát ukáže už čoskoro na autosalóne vo Frankfurte. Trieda C v elegantne a zároveň športovo strihnutej verzii Coupé je vo všetkých smeroch väčšia ako predchodca, zároveň vďaka športovému podvozku nižšia o 15 milimetrov voči sedanu/kombi. Motorová paleta bude do väčšinovej miery zhodná s ostatnými karosárskymi vyhotoveniami, pokiaľ sa teda bavíme v rovine bežných vyhotovení spoznávame nasledovné - C 180, C 200, C 250, C 300 a C 220d, C 250d.

 

Ak ale padne reč na vrcholné verzie AMG, po 19. auguste sa už situácia zmenila, keďže na svetlo svetla sa predrala dvojica očakávaných top modelov - C 63 Coupé a C 63 S Coupé. Nové športové kupé z Affalterbachu teda ponúkne po vzore sedanu a kombi opäť dve výkonnostné verzie, v tej základnej počíta 4-litrová V8-čka s výkonom 350 kW / 476 koní a krútiacim momentom 650 N.m, zatiaľ čo model S má pod kapotou až 375 kW / 510 k & 700 N.m. 510-koňový variant zdolá stovku, i napriek váhe 1800 kg, už za 3,9 sekundy a za prítomnosti paketu AMG Driver’s Package dokáže uháňať rýchlosťou 290 km/h. Azda najviditeľnejšou zmenou, teda ak neberieme do úvahy prítomnosť agresívnejších nárazníkov a všetkých tých náležitostí okolo nich, je fakt, že v prípade AMG-čkových kupátok došlo k rozšíreniu vozidla o 64 milimetrov vpredu a 66 mm vzadu. Okrem toho, k nárastu došlo aj v prípade kapoty, ktorá je dlhšia o 60 mm Najnovšie, ako tomu je zvykom u značky v čase príchodu novinky na trh, spoznávame špeciálnu úvodný paket Edition 1, v rámci ktorého môžu AMG-čka počítať s karbón-keramickými brzdami, tradičným balíčkom AMG Aerodynamics, ktorý obohatí exteriér o predný splitter, početné krídielka a výraznejšie prahy a zadnú odtrhovú hranu. Spoločnom doménou E1-ky bude špeciálny matný sivý lak Magno Selenite Grey doplnený o kontrastný žltý polep a žltý prstenec sa čiernych diskoch. V interiéri nájdeme športové sedadlá AMG Performance a kožené čalúnenie so žltým prešívaním. 

 

Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM

Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM

Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM

Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM

 

Onen lak, ako aj žlté pásy neboli navrhnuté len tak, odkazujú totiž na závodný špeciál C 63 Coupé DTM pre nadchádzajúcu sezónu 2016 závodov DTM. Jeho odhalenie nastáva spolu s vyššie opísaným balíkom Edition 1 pre cestné verzie. Jeho podstatou je o poznanie nižšie zasadená karoséria, ktorá nabrala vďaka vystúpeným blatníkom a náprav značne do šírky. Kompletne prekopaný exteriér (z väčšinovej časti vyrobený komplet z karbónu) podľa špecifikácie DTM obohacuje prepracovaný predný nárazník, zadný difúzor, rozmerné prítlačné krídlo a viacero aerodynamických detailov, zabezpečujúcich vo všeobecnosti lepšiu stabilitu a celkovú aerodynamiku. Pod vysunutými blatníkmi sa nachádzajú 18" kolesá s pneumatikami o rozmeroch 300/680 vpredu a 320/710 mm vzadu. Pod kapotou z uhlíkových vlákien tróni rovnako 4-litrový osemvalec, v tomto prípade je však naladený na výkon 360 kW 490 koní a 500 N.m. Silu výhradne na zadné kolesá posiela 6-stupňová sekvenčná prevodovka. Podrobné rýchlostné parametre zatiaľ neboli zverejnené, ak ale zoberieme do úvahy skutočnosť, že okruhový špeciál váži len 1120 kilogramov, niet pochýb o zaujímavých číslach.

 

Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM

Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM

Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM

Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM

Nový Mercedes-AMG C 63 Coupé spoznávame v úvodne verzii Edition 1, ale aj ako závodné DTM

Ohodnoť článok
2
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie