Slovensko sa v týchto týždňoch stalo futbalovým srdcom Európy.
Mládežnícky šampionát UEFA U21 EURO 2025 priniesol nielen prestížne zápasy najväčších futbalových nádejí, ale aj neopakovateľné momenty pre stovky slovenských fanúšikov. Vďaka Telekom Centrám medzi nimi nechýbali ani mladí hráči z domácich mládežníckych klubov, ktorí si vďaka súťaži mohli užiť šampionát z hľadiska – a niektorí vôbec po prvýkrát.
Slovak Telekom ako národný partner podujatia pripravil pred šampionátom súťaž pre registrované mládežnícke tímy z celého Slovenska. Stačilo navštíviť jedno z Telekom Centier v mestách, kde sa hrajú zápasy, a zapojiť sa jednoduchým spôsobom – vyplnením kartičky a priložením fotografie tímového dresu. V každom z ôsmich miest boli následne vyžrebované tímy, ktoré získali po osem vstupeniek na vybrané zápasy turnaja.
Vstupenky putovali do mnohých kútov Slovenska. Zápasy v Bratislave, Trnave, Trenčíne, Nitre, Žiline, Košiciach, Prešove a Dunajskej Strede tak sledovali aj deti a tínedžeri z klubov, ktoré systematicky pracujú s mládežou. Spoločným menovateľom bola radosť, ktorú tieto vstupenky priniesli – a atmosféra, ktorú si budú mladí futbalisti dlho pamätať.

„Futbal má obrovskú silu spájať. Chceli sme, aby si naši mladí hráči mohli užiť šampionát na vlastnej koži. Aby videli, kde môže ich snaha viesť – a možno raz aj stáli na podobnom trávniku v reprezentačnom drese,“ hovorí Ján Majerčík, manažér retailu a D2D predaja Slovak Telekom.
Pre deti a tínedžerov to však nebol len zážitok z tribún. Telekom ako partner turnaja pripravil na vybraných miestach aj sprievodný program, ktorý dotváral sviatočný charakter podujatia. Návštevníci sa mohli odfotiť v Telekom Centrách s maketou oficiálnej trofeje šampionátu, vo fan zónach pred zápasmi si zase návštevníci mohli dať pomaľovať tvár národnými farbami, zahrať si futbalové mini súťaže alebo ich do rytmu naladili bubeníci. Nechýbala radosť, napätie pred výkopom, ani spoločné fanúšikovanie slovenskému tímu.
Pre mladých hráčov to bol často prvý kontakt s veľkým medzinárodným podujatím. Práve takéto chvíle dokážu v deťoch naštartovať sny a ambície, ale aj prehĺbiť vzťah k tímovej práci, disciplínu a lásku k športu. Vďaka Telekomu mohli byť súčasťou niečoho výnimočného – nielen ako diváci, ale ako budúca generácia futbalistov, pre ktorú môže byť podobný zážitok motiváciou na dlhé roky dopredu.
„Radi by sme poďakovali Telekomu za možnosť zúčastniť sa prestížneho futbalového zápasu Anglicko – Nemecko. Je skvelé, že môžeme mladým športovcom ukázať, kam sa môžu dostať, ak budú poctivo a tvrdo trénovať. Takéto zážitky sú pre nich veľkou motiváciou a inšpiráciou do ďalšej práce,“ prezradil p. Demeter, rodič jedného z odmenených hráčov z Nitry.

Slovak Telekom ako technologická firma dlhodobo podporuje zmysluplné iniciatívy v oblasti vzdelávania, inklúzie aj mládežníckeho športu. Partnerstvo so šampionátom UEFA U21 EURO 2025 je prirodzeným pokračovaním tejto stratégie – nielen na úrovni infraštruktúry a pokrytia podujatia, ale aj v prepájaní technológií so silnými ľudskými príbehmi. Aj preto bolo cieľom nechať veľký futbal zažiť čo najširšiemu publiku, vrátane mladých hráčov z rôznych regiónov Slovenska.
Šampionát sa koná na Slovensku po 25 rokoch a stáva sa historickým míľnikom pre slovenský futbal aj fanúšikovskú komunitu. Vďaka partnerstvu Telekomu so značkou UEFA U21 mohli byť jeho súčasťou aj tí, ktorým by sa inak na štadióny dostať nepodarilo. A možno raz budú stáť na ihrisku už nie ako diváci – ale ako hráči, ktorí v sebe nesú spomienku na leto 2025.