Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
10. júla 2024 o 10:37
Čas čítania 1:42
Radka Klučárová

Ľudí pobúrila reklama s olympioničkami v čipkovanej bielizni. Je to ponižujúci a sexistický odpad, reagujú bývalé športovkyne

ZAUJÍMAVOSTI OLYMPIJSKÉ HRY SPRÁVY ZO SVETA USA
Uložiť Uložené

Cieľom kampane vraj bolo osláviť a normalizovať krásu silných a mocných ženských tiel. Bývalé športovkyne a verejnosť však majú na vec iný názor.

Značka spodnej bielizne Bluebella čelí kritike verejnosti. Rozporuplné názory vzbudila reklama s claimom „silná je krásna“, do ktorej spoločnosť obsadila olympioničky. Trojica hráčok britského ženského olympijského tímu ragby – Celia Quansah, Ellie Boatman a Jasmine Joyce-Butchers – v nej v čipkovanej bielizni hrajú ragby.

Podľa kritikov však takéto vyobrazenie tela pôsobí voči ženám urážlivo a sexualizuje ich telo. „To je presne to, čo mladé dievčatá nepotrebujú vidieť. Namiesto posilnenia postavenia žien v športe sme opäť svedkami toho, že z toho profituje mužský pohľad a pokračuje objektivizácia a sexualizácia ženského tela. Veľmi zlý krok,“ reagovala v komentári Jennifer.

Ku kampani sa vyjadrili aj bývalé športovkyne. „Je to veľmi sexistické a spiatočnícke,“ reagovala na kampaň bývala americká tenistka Martina Navrátilová, ktorá sa narodila v Česko-Slovensku. Ako upozorňuje denník The Telegraph, rovnaké názory má aj bývalá plavkyňa Sharron Davies a diaľková bežkyňa Mara Yamauchi, podľa ktorej je reklama vykorisťujúci, ponižujúci, sexistický a regresívny odpad.

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Bluebella Lingerie (@bluebella)

Cieľom kampane bolo „osláviť a normalizovať krásu silných a mocných ženských tiel, ktoré boli v minulosti ignorované módnym priemyslom a stigmatizované spoločnosťou,“ vyhlásila spoločnosť Bluebella.

Odporúčané
Výroba delostreleckej munície v EÚ nerastie tak, ako tvrdí Európska komisia. Na Slovensku zarába český zbrojár Výroba delostreleckej munície v EÚ nerastie tak, ako tvrdí Európska komisia. Na Slovensku zarába český zbrojár 12. júla 2024 o 10:30

The Independent píše, že britský tím sa od kampane dištancoval vo vyhlásení, v ktorom uviedol, že nie je žiadnym spôsobom zapojený do kampane značky Bluebella. 

Spoločnosť si však kritiku vyslúžila od organizácie Women in Sport. „Značka spodnej bielizne dnes zverejnila novú kampaň, v ktorej použila zábery hráčok ragby vo veľmi sexualizovanej spodnej bielizni, aby inšpirovala dospievajúce dievčatá k športu. Pre nás ako organizáciu Women in Sport je veľmi nepríjemné, že sme boli v tejto kampani spomenuté bez nášho vedomia,“ napísali na sociálnej sieti X.

Pre Evening Standard na kampaň v rozhovore zareagovali aj športovkyne. „Myslím si, že jednou z najväčších výziev pre ženské ragby je názor ľudí, že nemôžete byť ženská a hrať ragby. A ten sa objavuje často,“ povedala Quansah.

„Ľudia radi hovoria, že ženy by nemali hrať ragby alebo že ste príliš pekné na to, aby ste hrali ragby, a všetky tie veci, ktoré jednoducho nie sú pravdivé,“ dodala. Joyce ju doplnila: „Jediná vec, ktorú by som dievčatám povedala v súvislosti so sebavedomím, je, aby sa tešili z toho, kým sú. Nikdy nebudete dokonalé a vždy budú existovať časti vášho tela, pre ktoré budete neisté, ale prijmite to všetko.“

Domov
Zdieľať
Diskusia