Minulý rok obslúžili slovenské „mekáče“ 19 miliónov zákazníkov.
McDonald’s Slovakia má za sebou úspešný rok 2023. Rástol počet reštaurácií aj zákazníkov, ktorých bolo viac ako 19 miliónov, a vďaka štyrom novým reštauráciám sa tržby navýšili o viac ako 18 %. Spoločnosť sa chce v tomto roku zamerať predovšetkým na expanziu do slovenských regiónov, ďalšie zlepšovanie zákazníckej skúsenosti a rozvoj udržateľných a spoločensky zodpovedných aktivít.
Slováci milujú cheeseburger
V rebríčku najobľúbenejších produktov tradične vedie cheeseburger – v minulom roku sa predalo viac ako 6 miliónov kusov. V miliónoch sú rovnako predaje legendárneho Big Macu a hranoliek, ktoré obsadili druhú a tretiu priečku. Popularite sa tešili aj limitované edície, ktorým dominuje mimoriadne obľúbená syrová sezóna.
Svoju stopu v McDonald’s menu zanechal aj český šéfkuchár Přemek Forejt so svojimi originálnymi maestro burgermi, ktoré si teraz môžeš objednať v akejkoľvek reštaurácii „mekáča“.
Slováci častejšie objednávajú svoje obľúbené produkty prostredníctvom služby McDelivery. V minulom roku s pomocou doručovacích partnerov McDonald’s zrealizoval viac ako 1,2 mil. objednávok, teda zhruba o 67 % viac ako v predchádzajúcom roku.
Dobré výsledky priniesla aj nová digitálna služba MyOrder, ktorú zákazníci od roku 2023 nájdu v mobilnej aplikácii. Prostredníctvom nej si ľudia môžu objednať jedlo a nápoje vopred, čím ušetria čas. V reštaurácii zase umožňuje objednať produkty pohodlne priamo od stola. McDonald’s takto vybavil viac ako 200-tisíc objednávok.
Pribudne 5 nových prevádzok na Slovensku
Tuzemské reštaurácie s ikonickými zlatými oblúkmi obslúžili v minulom roku viac ako 19 mil. zákazníkov, čo v medziročnom porovnaní predstavuje nárast o viac ako 2,2 mil. zákazníkov. Pozitívne výsledky ovplyvnil nielen záujem zákazníkov, ale aj otvorenie štyroch nových reštaurácií a výrazná rekonštrukcia reštaurácie v nákupnom centre Eurovea. V tomto trende chce firma pokračovať aj tento rok.
„V minulom roku sme sa zamerali nielen na veľké, ale aj menšie mestá v regiónoch. Expanzia je našou dlhodobou stratégiou, ktorú ešte posilníme. V závere minulého roka sme otvorili novú reštauráciu v Dunajskej Strede a už teraz aktívne pripravujeme otvorenie ďalších. Naším plánom je otvárať tri až päť prevádzok ročne naprieč celým Slovenskom,“ hovorí generálna riaditeľka McDonald’s Česko, Slovensko a Ukrajina Yuliya Badritdinova.
S otváraním reštaurácií súvisí aj snaha spoločnosti rozšíriť počet svojich licenčných partnerov, ktorých je na slovenskom trhu aktuálne 13. Investície, ktoré zahŕňajú aj rekonštrukcie vybraných existujúcich prevádzok, odhaduje McDonald’s na približne 18 miliónov eur.
Milión eur pre slovenské nemocnice
McDonald’s sa spolu so svojimi licenčnými partnermi sústredil aj na svoje udržateľné a komunitné aktivity. Podpora mierila do činnosti neziskovej organizácie Ronald McDonald House Charities (RMHC), ktorá sa už 20 rokov venuje starostlivosti o rodiny vážne chorých a dlhodobo hospitalizovaných detí.
Organizácia RMHC od začiatku svojho pôsobenia pomohla už 11 slovenským nemocniciam, pričom výška pomoci sa vyšplhala na viac ako 1 milión eur. Informácie o RMHC nájdeš na webovej stránke www.rmhc.sk.
Rekordy v minulom roku neobišli ani najväčší školský futbalový turnaj McDonald’s Cup. V rámci celoročných zápasov vybehlo minulý rok na trávniky na celom Slovensku viac ako 12-tisíc detí z 1 010 základných škôl. Tento rok spoločnosť pripravuje jubilejný 25. ročník. Štvrťstoročie turnaja môžu základné školy osláviť spoločne s McDonald’s. Do 25. ročníka sa prihlásilo rekordných 1 150 škôl. Viac sa dozvieš na webovej stránke www.mcdonaldscup.sk.