Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
Tento článok je PR správa spoločnosti Coca-Cola.
11. marca 2024 o 10:30
Čas čítania 2:11
Sponzorovaný obsah

Spoločnosť Coca-Cola predstavila novinku. Prvá limitka inšpirovaná známym hudobným štýlom je dostupná už aj na Slovensku

GASTRO COCA-COLA HUDBA
Uložiť Uložené

Coca‑Cola® Creations uvádza na trh nápoj Coca‑Cola® K-Wave Zero Sugar. Ide o vôbec prvú limitovanú edíciu príchutí Coca‑Cola oslavujúcu nekonečnú oddanosť fanúšikov K-popovým umelcom.

Dokonale zladené tanečné kroky, žiarivý úsmev a oslnivý vzhľad. Girl aj boy bandy z Južnej Kórey si podmanili svet chytľavým rytmom. K-pop nie je len hudba, ale celá subkultúra s nezameniteľným módnym štýlom a miliónmi fanúšikov. Teraz získala aj vlastnú chuť, rovnako sviežu ako samotný K-pop. Coca-Cola prišla s limitovanou edíciou nápojov Coca-Cola K-Wave Zero Sugar, ktoré oslavujú oddanosť fanúšikov K-popu ich idolom. Rovnako ako hudobný štýl K-pop, aj nová limitka je mixom rôznych chutí. V plechovke môžeš cítiť jemný nádych broskýň, banánov či tropického ovocia, príjemne ťa prekvapí aj osviežujúca spicy aróma. 

Medzi najslávnejších K-popových umelcov patria boy band Stray Kids, dievčenská kapela ITZY alebo šesť dievčat vystupujúcich ako NMIXX. Ich publikum tvoria komunity z celého sveta. 

„K-pop vie byť bláznivý, depresívny, boľavý, ale prináša aj nádej a pozitívne myšlienky. Každý si v ňom dokáže nájsť to, čo práve potrebuje, a to ľuďom imponuje. Hudba je diverzná a nápaditá. Preto nikdy nemôže človeka omrzieť. Osobne som v K-popových piesňach našla množstvo podpory a pochopenia, keď som niekedy mala pocit, že mi nikto nerozumie,“ hovorí reportérka fanúšikovského webu K-Town, ktorá sa podpísala ako Alex.

Dostaň sa na koncert vďaka QR kódu

S K-popom sa spája aj relatívne nový trend online koncertov, ktoré publikum sleduje na streamoch alebo dokonca vo virtuálnej realite. „Asi najdôležitejším faktorom popularity tohto žánru je komunikácia s fanúšikmi, a to predovšetkým prostredníctvom sociálnych sietí. Živé prenosy, rozhovory či účasť v televíznych šou vytvárajú pocit blízkosti a silný pocit lojality k danej skupine,“ vysvetľuje Zuzana Štěpánová.

Jeden z najväčších online koncertov tohto roku, nazvaný K-Wave, sponzoruje práve Coca-Cola. Koná sa v Soule počas júna. „Vystúpia tam Stray Kids, ITZY, NMIXX a ďalšie veľké mená, ktoré sa spojili s našou limitovanou edíciou nápojov Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. Jednoduchým otvorením plechovky nápoja zažijú fanúšikovia vzrušenie, aké pocítili, keď si po prvýkrát zamilovali K-pop,“ opisuje Mária Drotárová, Senior Brand Manager spoločnosti Coca-Cola.

Nedaj si ujsť epický júnový online koncert K-Wave sponzorovaný Coca-Cola® Creations, na ktorom vystúpia Stray Kids, ITZY, NMIXX a ďalšie hviezdy. Namiesto lístka stačí naskenovať QR kód na nápojoch Coca-Cola K-Wave Zero Sugar.

coca-cola
Zdroj: Coca-Cola
zisti viac

Mix rôznych žánrov

Za úspechom spomínaných kapiel sa skrýva ťažká drina, mesiace tréningu a lekcie spevu aj tanca v takzvanej Akadémii, kam sa mladí speváci hlásia. Práve dokonalosť a presné choreografie fascinujú mnohých fanúšikov po celom svete. K-popové hviezdy sú svojej komunite úplne oddané a bežne schválne zostávajú single, aby sa fanúšikovia nemuseli deliť o pozornosť svojho idolu s jeho partnerom či partnerkou.

„K-pop je jedinečný tým, že kombinuje prvky rôznych žánrov, ako napríklad elektro, rap alebo latino. Kapely sa usilujú o maximálny perfekcionizmus, a to nielen zo speváckej stránky, ale aj z vizuálnej. K-pop dokáže zaujať prepojením s publikom, každá skupina má totiž názov pre svojich fanúšikov, vlastné lightsticky a rôzny merch v oveľa väčšom objeme ako v iných hudobných žánroch,“ opisuje organizátorka K-popových akcií a kurzov z agentúry CKP Praha.

K-Pop, Coca Cola
Zdroj: Coca-Cola

Podľa lektorky kórejčiny Zuzany Štěpánovej odlišuje K-pop od západných kapiel predovšetkým kombinácia tanca a spevu. Samotná choreografia je totiž často viazaná na text, a tak sa takmer v každej piesni objavuje prvok, ktorý vie zatancovať aj začiatočník.

Texty sú primárne v kórejčine, ale vďaka často sa opakujúcim refrénom a výskytu anglických slov dokážu časť piesní zaspievať fanúšikovia z celého sveta. K-popoví umelci navyše mnohokrát udávajú trendy módnymi kúskami, v ktorých vystupujú.

Domov
Zdieľať
Diskusia