Kontroverzný názov však nie je jediný problém. Problémové je aj logo, ktoré je podľa mnohých rasistické.
Rakúšanov pobúril názov lokálnej značky minerálky. Miestny výrobca ju pomenoval Neger-Soda, čo sa nestretlo s pochopením zákazníkov. On sa bráni, že je to jeho priezvisko. Názov však nie je jediná kontroverzia, s ktorou rakúsky výrobca prišiel, upozorňuje portál iDnes.cz.
Do loga sódy majiteľ z Dolného Rakúska umiestnil obrázok Maura (moslim pôvodom zo severnej Afriky), ktorý argumentuje jednoducho tým, že sa mu páči. „Začína to byť naozaj otravné. Napríklad kôň ako logo firmy sa k nám jednoducho nehodí. Čo mám urobiť? Je to len moje meno,“ bráni sa majiteľ Horst Neger na margo rozruchu, ktorý jeho značka spôsobila.
„Je takéto logo v dnešnej dobe vhodné?“ pýta sa pohoršený 55-ročný Rakúšan. Pobúrených reakcií sa objavilo na sociálnych sieťach mnoho. Majiteľ by podľa kritizujúcich mohol prehodnotiť aspoň motív v logu.
Majitelia sódovkárne v logu ani v názve nevidia problém a vysvetľujú, že je to ich meno. „Naše logo zdobia fľaše so sódovkou už viac ako päťdesiat rokov,“ hovorí 80-ročný majiteľ firmy Horst Neger.