Mnohí Balenciagu spájajú s mohutnými mikinami, obrovskými teniskami a bizarnými produktmi za ešte šialenejšie ceny. Vedel si, že značka je na trhu už viac ako 100 rokov? Nosila ju len elita, bola symbolom elegancie a ženskosti.
Balenciaga dnes patrí medzi najvirálnejšie značky vďaka vízii kreatívneho riaditeľa Demnu Gvasaliu, spoluprácam s Yeezy, GAP či Crocs, ale aj kontroverzným škandálom či bizarným, predraženým produktom. Založil ju elegantný krajčír Cristóbal Balenciaga, ktorý bol symbolom elity a luxusu. Dnes Balenciaga predáva tašky v tvare vreca na odpadky, crocsy na podpätku a čelí obvineniam z propagovania pedofílie a detskej pornografie.
Značku Balenciaga od jej vzniku viedli rôzni dizajnéri. Na čele stál Nicolas Ghesquière, Alexander Wang, no o najväčší rozruch sa postaral práve Gvasalia. Za jeho éry vzniklo niekoľko produktov, ktoré sú pre Balenciagu typické.
„Provokácia v mojej práci bola často nesprávne pochopená, a preto už nemám chuť ďalej provokovať. Vo svojom jazyku som často používal nejaký druh vtipu a často som chcel vyvolať rozruch. Pre mňa to bolo skôr o zábave a o tom, ako nebrať módu príliš vážne. Problémové kampane s deťmi v žiadnom prípade neboli súčasťou môjho provokatívneho plánu. Nikdy by mi nenapadlo zahrávať sa s takou hroznou vecou, ako je zneužívanie detí,“ vysvetlil v nedávnom rozhovore pre Vogue kreatívny riaditeľ Demna Gvasalia, kde sa po dlhšej odmlke vyjadril aj ku kontroverznej kampani s deťmi a BDSM medvedíkmi.
Ako sa z elegantného módneho domu stala značka bizarných prehliadok a kontroverzných kampaní, sa dočítaš v článku.
Žena sa má prezliekať trikrát denne
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Aký bol zakladateľ značky Cristóbal Balenciaga.
- Prečo modelky značky dostali prezývku „monštrá“.
- Prečo Demna Gvasalia utiekol z Gruzínska.
- Prečo začal Demna Gvasalia spolupracovať s celebritami.
- Ako sa značka vyrovnala so škandálmi.