Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Vyskúšaj REFRESHER+ len za 1 €
22. februára 2023, 12:30
Čas čítania 5:00
Adriana Královičová

Zaujímavosti o značke Balenciaga: pred vyše 100 rokmi ponúkali luxusné róby, dnes prevažujú bizarné kúsky za šialené ceny

Zaujímavosti o značke Balenciaga: pred vyše 100 rokmi ponúkali luxusné róby, dnes prevažujú bizarné kúsky za šialené ceny
Zdroj: Instagram/Khloé Kardashian
MÓDA BALENCIAGA MÓDA
Uložiť Uložené

Mnohí Balenciagu spájajú s mohutnými mikinami, obrovskými teniskami a bizarnými produktmi za ešte šialenejšie ceny. Vedel si, že značka je na trhu už viac ako 100 rokov? Nosila ju len elita, bola symbolom elegancie a ženskosti.

Balenciaga dnes patrí medzi najvirálnejšie značky vďaka vízii kreatívneho riaditeľa Demnu Gvasaliu, spoluprácam s Yeezy, GAP či Crocs, ale aj kontroverzným škandálom či bizarným, predraženým produktom. Založil ju elegantný krajčír Cristóbal Balenciaga, ktorý bol symbolom elity a luxusu. Dnes Balenciaga predáva tašky v tvare vreca na odpadky, crocsy na podpätku a čelí obvineniam z propagovania pedofílie a detskej pornografie. 

Značku Balenciaga od jej vzniku viedli rôzni dizajnéri. Na čele stál Nicolas Ghesquière, Alexander Wang, no o najväčší rozruch sa postaral práve Gvasalia. Za jeho éry vzniklo niekoľko produktov, ktoré sú pre Balenciagu typické.

„Provokácia v mojej práci bola často nesprávne pochopená, a preto už nemám chuť ďalej provokovať. Vo svojom jazyku som často používal nejaký druh vtipu a často som chcel vyvolať rozruch. Pre mňa to bolo skôr o zábave a o tom, ako nebrať módu príliš vážne. Problémové kampane s deťmi v žiadnom prípade neboli súčasťou môjho provokatívneho plánu. Nikdy by mi nenapadlo zahrávať sa s takou hroznou vecou, ​​ako je zneužívanie detí,“ vysvetlil v nedávnom rozhovore pre Vogue kreatívny riaditeľ Demna Gvasalia, kde sa po dlhšej odmlke vyjadril aj ku kontroverznej kampani s deťmi a BDSM medvedíkmi. 

Ako sa z elegantného módneho domu stala značka bizarných prehliadok a kontroverzných kampaní, sa dočítaš v článku.

Demna Gvasalia stojí za zrodom mnohých bizarných produktov.
Demna Gvasalia stojí za zrodom mnohých bizarných produktov. Zdroj: Balenciaga

 

Žena sa má prezliekať trikrát denne

Vyskúšaj predplatné REFRESHER+
len za 51
a čítaj všetko bez obmedzení
Kúpiť predplatné
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 131030 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký bol zakladateľ značky Cristóbal Balenciaga.
  • Prečo modelky značky dostali prezývku „monštrá“.
  • Prečo Demna Gvasalia utiekol z Gruzínska.
  • Prečo začal Demna Gvasalia spolupracovať s celebritami.
  • Ako sa značka vyrovnala so škandálmi.
Domov
Zdieľať
Diskusia