Požiadali ministra zdravotníctva Vladimíra Lengvarského, aby konal.
Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou zaznamenal alarmujúci stav hromadiacich sa podnetov na spoločnosti s prepojením na očnú kliniku iClinic. Situáciu podľa úradu treba riešiť najmä kvôli bezpečnosti liečby a predchádzaniu možného neodôvodneného čerpania zdravotného poistenia, informovala hovorkyňa.
Podľa jej slov bola viac ako polovica podnetov opodstatnených. Ide o výrazne vyššie číslo v porovnaní s ostatnými očnými klinikami. Apeluje preto na rýchlu reakciu zo strany Vladimíra Lengvarského.
„V 14 prípadoch bolo zistené porušenie povinností, či už správne poskytovať zdravotnú starostlivosť, alebo viesť zdravotnú dokumentáciu,“ uviedla hovorkyňa.
Klinikám tiež úrad vyčíta, že informovaný súhlas pacienta je len všeobecný text, ktorý nešpecifikuje informácie o potrebe výkonu, o potenciálnych rizikách operačného zákroku, o spôsobe financovania zo zdrojov zdravotného poistenia a mimo neho.
Negatívne hodnotenia
„Neodporúčam, rok a pol po operácii, namiesto jedných okuliarov, ktorých som sa chcela zbaviť, mám dvoje. Falšovanie zdravotnej dokumentácie, arogancia, neprofesionálny prístup. Vymyslené diagnózy,“ informuje klientka.
„Operácia dopadla síce dobre, ale záujem po operácii po výskyte problémov bol nulový. Odmietli ma prijať a odkázali ma na iného oftalmológa. Z tejto skúsenosti by som iClinic známym neodporúčala,“ opísala nespokojná zákazníčka.
Počet podnetov v súvislosti s iClinic podľa úradu v posledných rokoch stúpal. V roku 2019 prijal úrad tri podnety, v roku 2020 dva, v roku 2021 stúpol ich počet na 14. Tento rok dostal úrad dokopy 24 podnetov.