Kampaň sa stretla aj s kritikou.
Mladí Japonci pijú stále menej alkoholu, čo sa v krajine odráža aj na nižších daňových príjmoch. Štát preto plánuje zakročiť. Národná daňová agentúra prišla s netradičnou kampaňou Sake Viva!, ktorou chce podporiť občanov k pitiu alkoholických nápojov, píše BBC.
Podľa štatistík Japonci v roku 2020 pili menej alkoholu ako v roku 1995. Ide o pokles zo zhruba 100 litrov ročne na 75 litrov. Daňové príjmy z alkoholu podľa The Japan Times medzi rokmi 1980 až 2020 celkovo poklesli z približne 5 percent na 1,7 percenta.
Do celoštátnej súťaže s nápadmi na zatraktívnenie alkoholu sa môžu prihlásiť ľudia od 20 do 39 rokov. Návrhy sa predkladajú iba do konca septembra a výhercovia s pomocou odborníkov v priebehu novembra vytvoria jednotlivé koncepty reklám. Podľa japonských médií bola táto výzva čiastočne prijatá s kritikou, ktorá poukazovala na propagovanie nezdravých návykov.
Úpadok v alkoholických štatistikách, presnejšie v pití piva, je pozorovateľný aj na Slovensku. Podľa posledných údajov ľudia v našej krajine za minulý rok vypili najmenej piva za posledných 30 rokov. Štatistický úrad (ŠÚ) SR informoval, že na hlavu jedného Slováka v roku 2021 pripadlo 120 pollitrov piva.