Je jedno, či si digitálny junior alebo si chceš iba doplniť vedomosti v oblasti digitálneho marketingu, Dimaq akadémia bude pre teba vhodnou voľbou.
Osem z desiatich Slovákov je online. Tak to tvrdí najnovšia správa od IAB Slovakia. V roku 2021 surfovalo po internete 79 percent slovenskej populácie. Takže väčšina. Časť našich životov a najmä pozornosti sa presunula do online prostredia, a preto ťa určite neprekvapí, že záujem o digitálny marketing narastá. Online svet je predsa dokonalý priestor na reklamu. A práve preto ponúka oblasť marketingu rozmanité uplatnenie na trhu práce. Môžeš byť brand manager, copywriter či SEO analytik.
Niektorých to k práci v tejto kreatívnej oblasti láka aj napriek tomu, že vyštudovali niečo úplne iné. Niekedy stačí, že máš tie správne predpoklady a chuť učiť sa nové veci. Pridaj k tomu ešte kvalitný kurz a bez problémov sa môžeš vyrovnať tým, ktorí marketingu venovali celé vysokoškolské štúdium. Ak si kreatívny, komunikatívny, rozhľadený a vieš pracovať v tíme, máš dobrý základ. Pomôže ti aj analytické myslenie, znalosť gramatiky a štylistiky, slušná angličtina či dobrý časový manažment.
Uč sa od profesionálov
Cesta za tvojou vysnívanou marketingovou pozíciou alebo osobným progresom bude omnoho jednoduchšia a efektívnejšia, ak svoje samoštúdium doplníš kvalitným kurzom pod vedením odborníkov. Máme pre teba aj konkrétny tip, pretože jeden takýto kurz si na vlastnej koži vyskúšala aj pätica obchoďákov z Refresheru. Absolvovali DIMAQ akadémiu, prostredníctvom ktorej získali komplexný prehľad v digitálnom marketingu. Vzdelávali ich profíci z biznisu, ktorí im okrem teórie odovzdali aj vlastné skúsenosti z praxe.
Čo je DIMAQ akadémia?
Je to komplexný kurz, ktorý obsahuje 12 tém digitálneho marketingu. Koná sa prezenčnou formou, keďže podľa organizátorov z toho vyplýva množstvo výhod pre študentov. Lepšie sa im sústredí, majú priestor na praktické skupinové cvičenia, lepšie podmienky na debaty s lektormi či príležitosti k networkingu. Obsah kurzu je rozdelený do piatich pracovných dní v priebehu dvoch týždňov. Účastníkom predstavia rôzne témy od sociálnych sietí až po právo. Dimaq akadémia môže byť ukončená certifikačnou skúškou, ktorá je potvrdením získaných znalostí a zručností. Po úspešnom absolvovaní skúšky získava účastník medzinárodný certifikát DIMAQ Professional.
Obsah kurzu:
Prvý deň kurzu je venovaný základom digitálneho marketingu, stratégii a plánovaniu digitálnej komunikácie, ale aj Search Engine marketingu. Počas druhého dňa sa rozoberá videoreklama, webová analytika, User Experience a Email marketing. Tretí deň kurzu odborníci objasňujú Content marketing a aktuálnu tému s názvom Sociálne siete, Facebook kampaň, Influenceri. Počas štvrtého dňa sa vysvetľujú témy: Mobilný marketing či E-commerce, no neobíde sa ani právo v online marketingu či pohľad zadávateľa. Posledný piaty deň je venovaný témam: Display reklama a Programmatic/RTB.
Prečo sa pre kurz rozhodli naši kolegovia a aké mali dojmy?
Marek svoje rozhodnutie ísť na kurz objasnil takto: „Ako obchodník v Refresheri potrebujem mať dobrý prehľad v digitálnom marketingu. Potrebujem poznať odborné výrazy, správne nastavovať ciele kampaní a hlavne tomu skutočne rozumieť, aby som vedel odporučiť klientom správne formáty pre ich kampaň. Marketing ma baví, avšak neštudoval som ho na vysokej škole, a tak som sa s ním potreboval bližšie zoznámiť a objasniť si niekoľko pojmov, faktov aj výrazov, ktoré markeťáci používajú.“
Naši kolegovia si Dimaq akadémiu jednohlasne pochvaľovali. Vyzdvihovali individuálny prístup aj skvelú atmosféru. Všetci sa zhodli, že pri ich práci sa potrebujú nepretržite vzdelávať. Stagnácia sa totiž v marketingu nenosí. „Je to pre mňa mimoriadne dôležité, aby som sa neustále posúvala vo svojom odbore a aby som mala prehľad o nových trendoch v digitálnom marketingu.“ vysvetlila Kika.
Martin vyzdvihol, že mu veľmi vyhovoval koncept intenzívneho kurzu, ktorý je ukončený skúškou. „V plnom pracovnom nasadení nie je jednoduché venovať dlhé mesiace napríklad externému štúdiu na vysokej škole. Avšak nastavenie Dimaq akadémie, ktorá ponúka možnosť vyhradiť si na vzdelávanie niekoľko dní, bolo pre mňa vhodným riešením. Vďaka intenzívnej výučbe som dokázal zostať sústredený počas celého kurzu a zároveň som vždy vedel rýchlo dobehnúť prácu, ktorá sa mi medzičasom nakopila.“
Kaja ocenila, že kurz bol dobre zorganizovaný. „Vždy sme mali prehľad, čo bude nasledovať a dostali sme ku všetkému a, samozrejme, aj ku skúške, jasné informácie. Taktiež sa mi páčilo, že sme mali stále k dispozícii občerstvenie a obed.“ Marek bol zase spokojný s atmosférou. „Mal som pocit, že ľudia sú nastavení podobne ako ja, čo bolo veľmi príjemné. Stále sme sa zapájali do diskusie a riešili sme rôzne podnety.“
Poznatky, ktoré na kurze získali, využívajú naši kolegovia pri svojej práci každodenne. „Naučila som sa veľa nových vecí a taktiež som sa utvrdila v marketingovej terminológii, ktorú som už ako-tak poznala. Cítim sa oveľa istejšie napríklad v programatickom nákupe. Všeobecne si myslím, že ma to posunulo na trochu inú úroveň a v komunikácii s kolegami, klientmi či ľuďmi z agentúr som oveľa istejšia.“ zhrnula Kika.
„Keďže sa na kurze vystriedalo viacero lektorov, nikdy to nebolo nudné, pretože každý z nich mal svoj spôsob prednášania.“ doplnila Kaja. A čo by Kika poradila tým, ktorí nad kurzom uvažujú? „Choďte do toho. Stojí to za to. Investícia do seba je tá najlepšia možná. Čo má človek v hlave, to mu nikto nevezme. A s týmto tiež prišla aj sebaistota vo vystupovaní, takže jednoznačne odporúčam.“
„Najväčšou pridanou hodnotou kurzu sú mentori a komplexnosť tém. Človek sa tu stretne s mnohými témami, ktoré v rámci digitálneho marketingu môžu byť považované za samostatné celky, no v zásade na seba nadväzujú. Mal som určité očakávania od každého bloku, ktorý bol v rozvrhu uvedený, a oceňujem, že ma bavili aj tie, od ktorých som nemal až také veľké očakávania, keďže nešlo o nástroje, s ktorými by som denne pracoval.“ zakončil Martin.
Je jedno, či si digitálny junior alebo si chceš iba doplniť vedomosti v tejto oblasti, Dimaq akadémia bude pre teba vhodnou voľbou. Tento kurz môže odštartovať tvoju marketingovú kariéru alebo zlepšiť a upevniť tvoje znalosti z digitálneho marketingu. Umožní ti pozrieť sa na svet digitálnej komunikácie v súvislostiach a pomôže zlepšiť tvoj výkon. A keďže je DIMAQ program akreditovaný profesionálnym európskym združením IAB Europe, odborný prístup a kvalitne vyskladaný obsah je zaručený.