Cena akcií Netflixu tento rok klesla o 67 %, hoci zostáva najväčšou globálnou streamovacou platformou s viac ako 200 miliónmi predplatiteľov na celom svete.
Streamovacia platforma Netflix prišla v druhom štvrťroku (od 1. apríla do 30. júna) o 970-tisíc predplatiteľov. Je to však oveľa menej, ako jej aprílový odhad, v rámci ktorého očakávala prepad o 2 milióny predplatiteľov, píše Variety.
Začiatkom tohto roka oznámila 25-ročná spoločnosť svoj prvý štvrťročný pokles počtu predplatiteľov za viac ako desať rokov – stratila ich približne 200-tisíc, vrátane 70-tisíc ruských divákov po tom, čo pre ruskú inváziu na Ukrajine odišla z krajiny.
Cena akcií Netflixu tento rok klesla o 67 %, hoci zostáva najväčšou globálnou streamovacou platformou s viac ako 200 miliónmi predplatiteľov na celom svete.
Spoločnosť v utorok oznámila štvrťročné príjmy vo výške približne 8 miliárd dolárov, čo je mierne zlepšenie oproti 7,9 miliardám dolárov, ktoré vykázala v predchádzajúcom štvrťroku.
„Opätovné zrýchlenie rastu výnosov je pre nás veľkou výzvou. Už predtým sme však prešli ťažkými časmi. Vybudovali sme túto spoločnosť tak, aby bola flexibilná a prispôsobivá a toto bude pre nás skvelá skúška,“ uvádza sa vo vyhlásení Netflixu. Spoločnosť opätovne zdôraznila svoju silu v oblasti streamovania. „Na budúcnosť sa dívame optimisticky,“ dodala.
Netflix tiež potvrdil, že plánuje zaviesť predplatné s nižšími nákladmi, ktoré by obsahovalo aj reklamy, no konkrétnu cenu neuviedol.