Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Sponzorovaný obsah

Tento článok je sponzorovaný obsah spoločnosti Dimaq.

Čo je sponzorovaný článok?

Inzerent dodal podklady ku článku, definoval, čo má článok obsahovať a komunikovať, text písal na základe zadania niekto z Refresheru.

Refresher

KVÍZ: Si šikovný marketér? Tento kvíz by si mal dať na plný počet bodov

Vyznáš sa v marketingu? Otestuj sa v našom kvíze.

Sponzorovaný obsah
27. apríl 2022, 10:30 Čas čítania: 1:12
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
KVÍZ: Si šikovný marketér? Tento kvíz by si mal dať na plný počet bodov
Zdroj: Dimaq
Refresher
0
Sponzorovaný obsah
27. apríl 2022, 10:30
Čas čítania: 1:12

KVÍZ: Si šikovný marketér? Tento kvíz by si mal dať na plný počet bodov

Vyznáš sa v marketingu? Otestuj sa v našom kvíze.

Sponzorovaný obsah
27. apríl 2022, 10:30
Čas čítania: 1:12
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
KVÍZ: Si šikovný marketér? Tento kvíz by si mal dať na plný počet bodov
Zdroj: Dimaq
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Vieš, čo znamená SEO, SEA, CTA, impresie, engagement, reach alebo čo sú relevantné ukazovatele výkonnosti reklamy? Pojmov v marketingu je veľa a neustále nejaké pribúdajú. Či už si ostrieľaný marketér, alebo sa venuješ len jednej oblasti a máš chuť zlepšiť sa v ďalších, môžeš si svoje vedomosti otestovať v našom kvíze. Ľahko tak prídeš na to, kde máš medzery a čo sa ti hodí doučiť

Kvíz sme pripravili v spolupráci s DIMAQ Akadémiou, kde sa aktuálne môžeš zúčastniť na intenzívnom kurze zameranom práve na digitálny marketing. Jeho program sa skladá z 12 oblastí od analytiky cez obsahový marketing až po právo. Je ideálny pre marketérov, ktorí už majú určité znalosti a radi by si ich prehĺbili, prípadne sa dovzdelali v oblasti, v ktorej nie sú až tak doma, ale aj pre všetkých, ktorí potrebujú komplexné znalosti digitálneho marketingu – či už si na strane klienta, v reklamnej agentúre, rozhoduješ o tom, aké kurzy sa hodia zamestnancom vo vašej firme, alebo svoje nové vedomosti využiješ vo vlastnom podnikaní. 

prihlásiť sa
dimaq akadémia
Zdroj: Dimaq

 

Výhodou kurzu je, že sa koná prezenčnou formou počas piatich pracovných dní a počet účastníkov je obmedzený, aby sa lektori mohli venovať všetkým naplno. Nebude to však len o teórii, praktické workshopy vedené lektormi ti ukážu, ako to, čo sa učíš, funguje v praxi. Napríklad si pripravíš návrh vlastnej obsahovej stratégie alebo vyskúšaš princípy UX. Kurz môžeš ukončiť riadnou skúškou, z ktorej získaš medzinárodný certifikát DIMAQ Professional.


Kurz sa začína už začiatkom jesene (od 28. septembra), no netreba s prihláškami zbytočne čakať. Cena je 1 440 € s DPH. 

Stále si nie si istý, či je to pre teba? Poď sa otestovať v našom kvíze, kde nájdeš otázky týkajúce sa všetkých oblastí DIMAQ Akadémie. Preto ak ťa budú zaujímať ďalšie detaily, môžeš sa rovno prihlásiť na kurz a získať komplexné vzdelanie v oblasti digitálneho marketingu. 

Kvíz
KVÍZ: Otestuj svoje marketingové vedomosti
1/10
Čo to znamená, keď povieme, že reklama mala 200 impresií?
Zdroj: Unsplash/Joshua Earle
Čo to znamená, keď povieme, že reklama mala 200 impresií?
Na reklamu kliklo 200 používateľov.
Reklama sa 200-krát zobrazila používateľom.
Reklama zaberá priestor 200 pixelov.
Reklama priniesla 200 uskutočnených nákupov.
Vysvetlenie
Ako impresiu označujeme videnie alebo zobrazenie reklamy či webu používateľovi.
2/10
Skratka KPI označuje:
Zdroj: Unsplash/Frank Busch
Skratka KPI označuje:
Cenu za preklik
Kľúčové vlastnosti vizuálu
Kľúčové ukazovatele výkonnosti
Marketingový cieľ
Vysvetlenie
KPI sa často zamieňa s cieľom. Skratka vychádza z pojmu key performance indicators. Tieto ukazovatele musia byť vždy merateľné a môžeme ich v marketingu rozdeľovať do rôznych skupín, ako napríklad brandové, kampaňové, komunikačné a pod.
3/10
Vyber tvrdenie o natívnej reklame, ktoré je nepravdivé.
Zdroj: Dimaq
Vyber tvrdenie o natívnej reklame, ktoré je nepravdivé.
Využíva sa v rámci rôznych formátov.
Mala by prirodzene zapadať do zvyšného obsahu.
Nemusí byť označená.
Existuje v online aj offline priestore.
Vysvetlenie
Natívna reklama je súčasť contentovej reklamy a jej popularita stále narastá. Aké sú jej nové formáty a ako sa dá vďaka nej odlíšiť od ostatných značiek? Môžeš to zistiť aj na príklade mnohých zaujímavých case studies, ktoré si budeš môcť pozrieť na kurze digitálnej DIMAQ Akadémie. Prihlásiť sa môžeš tu.
4/10
Čo by si mal urobiť, ak ti niekto dá pripraviť newsletter?
Zdroj: Pexels.com
Čo by si mal urobiť, ak ti niekto dá pripraviť newsletter?
Príspevok na Facebook, ktorý informuje o aktuálnych udalostiach týkajúcich sa značky.
E-mail informujúci o rôznych novinkách alebo aktuálnych akciách značky/firmy.
List najnovších informácií, ktoré ti môžu pomôcť pri obsahovej stratégii.
Tlačovú správu pre médiá.
Vysvetlenie
Newsletter využívajú médiá, značky aj rôzne spoločnosti. Určite aj tebe nejaký z času na čas priletí do e-mailovej schránky. To, ako napísať dobrý newsletter, čo všetko musí obsahovať a aké technologické nástroje využiť pri jeho vytváraní, sa dozvieš na DIMAQ Akadémii.
5/10
Čomu sa venuje oblasť e-commerce?
Zdroj: Dimaq
Čomu sa venuje oblasť e-commerce?
Predaju a nákupu produktov a služieb cez internet
Predaju reklamných formátov na sociálne siete
Videoreklame s cieľom predávať produkty alebo služby
Influencer marketingu
Vysvetlenie
E-commerce je jedna z 12 oblastí, v ktorej môžeš zlepšiť svoje znalosti na DIMAQ Akadémii – od technického riešenie e-shopu cez jeho marketing až po informácie, ako túto oblasť ovplyvnila pandémia a kto sú najväčší hráči na trhu. Prihlásiť sa môžeš tu.
6/10
Skratka UX označuje:
Zdroj: Unsplash/Amélie Mourichon
Skratka UX označuje:
Používateľské rozhranie
Používateľskú skúsenosť
Univerzálny kód
Používateľskú aplikáciu
Vysvetlenie
UX vychádza z pojmu user experience a ide o oblasť dizajnu, ktorá je zameraná na používateľský zážitok. Zameriava sa napríklad na to, či používateľ na webe dokáže jednoducho nájsť informácie, ktoré hľadá, alebo sa ľahko dostane k objednaniu tovaru.
7/10
Čo sú UTM tagy?
Zdroj: Unsplash/Luca Bravo
Čo sú UTM tagy?
Špeciálne kľúčové slová sledujúce, odkiaľ prišiel používateľ na náš web.
Používateľovi prispôsobené hashtagy používané na Instagrame
Značky rozširujúce url adresu, ktoré umožňujú sledovať, odkiaľ používateľ prišiel na web.
Tlačidlá vyvolávajúce na vykonanie akcie
Vysvetlenie
UTM tagy sú dôležité pre následné analýzy a vyhodnocovanie tvojich reklamných kampaní. Ak sa chceš dozvedieť viac o analytike, ako využívať Google Analytics naplno a mnoho ďalších užitočných informácií, prihlás sa ešte teraz na DIMAQ Akadémiu, kde je aj webová analytika jednou zo súčastí 12 tém kurzu.
8/10
Vyber správne tvrdenie. CTA je:
Zdroj: Unsplash/charlesdeluvio
Vyber správne tvrdenie. CTA je:
Cena za zobrazenie reklamy
Prvok vyvolávajúci akciu používateľa
Programovací jazyk
Videoformát určený na získanie čo najväčšieho počtu preklikov
Vysvetlenie
CTA, call to action, je prvok, ktorý môže mať podobu tlačidla, ktoré ťa vyzýva napríklad na nákup alebo návštevu webu. CTA však môže byť prítomné aj v texte ako výzva na ďalšiu akciu. Napríklad „klikni na ďalšiu otázku a dozvieš sa viac“.
9/10
Aký je rozdiel medzi SEO a SEA?
Zdroj: Unsplash/NisonCo PR and SEO
Aký je rozdiel medzi SEO a SEA?
SEO má prinášať väčšiu návštevnosť na web a SEA má prinášať čo najviac interakcií s obsahom na webe.
SEO prináša organické výsledky z vyhľadávania a SEA platené výsledky z vyhľadávania.
SEO sa zameriava na optimalizáciu webov a SEA na optimalizáciu konkrétnej reklamy na webe.
SEO prináša platené výsledky z vyhľadávania a SEA organické výsledky z vyhľadávania.
Vysvetlenie
SEO je organická optimalizácia kľúčových slov na lepšie zobrazovanie vo vyhľadávačoch, ktorá má priniesť na web čo najväčšiu návštevnosť. SEA funguje na rovnakom princípe s rozdielom, že ide o platený súbor nástrojov. Ako obe fungujú, na čom je založený Google algoritmus a mnoho ďalšieho, sa dozvieš, ak sa prihlásiš na DIMAQ Akadémiu.
10/10
Vyber tvrdenie, ktoré je nesprávne.
Zdroj: Unsplash/Avel Chuklanov
Vyber tvrdenie, ktoré je nesprávne.
CPC znamená cena za kliknutie na reklamu.
Viac ako 70 % page-views sa na Slovensku vygeneruje na mobilných zariadeniach.
A/B testovanie má zmysel iba pri reklame na sociálnych sieťach.
Programmatic dosahuje na Slovensku najvyšší rast v rámci výdavkov na internetovú reklamu.
Vysvetlenie
A/B testovanie má zmysel nielen v platenej reklame a nielen na sociálnych sieťach. O možnostiach jeho využitia sa dozvieš na kurze digitálneho marketingu od DIMAQ Akadémie.
Vyhodnotiť kvíz
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: Unsplash / Diggity Marketing, Diego PH
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy refresher
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news
pred 2 hodinami
Heger nevidí riešenie v zastropovaní cien plynu. Európski lídri sa obávajú, že Rusko úplne zastaví jeho dodávky.
pred 3 hodinami
V USA schválili zákon, ktorý by mal zlepšiť situáciu so zbraňami. K platnosti chýba už iba podpis prezidenta Joea Bidena.
viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.