PLANEO Elektro hovorí, že u nich stúpol záujem o rôzne spotrebiče, ktoré sa dajú priradiť k ekologickému životnému štýlu.
Posledné dva roky nami poriadne zamávali vo všetkých oblastiach života a naše nákupné správanie nie je výnimkou. Nárast online predaja nikoho neprekvapuje, keďže sme boli v určitých fázach odkázaní len na tento predajný kanál.
Napríklad e-shop planeo.sk zaznamenal až 300-percentný nárast návštevnosti, pričom si zachoval narastajúcu tendenciu. Pohodlné nakupovanie z domu si získalo aj zarytých priaznivcov nakupovania v obchodoch, a preto bolo otázne, ako sa po uvoľnení opatrení vyvinie situácia v kamenných predajniach.
„V našich 53 predajniach pociťujeme znateľný nárast kupujúcich a čo je zaujímavé, mnohí si prídu osobne pozrieť spotrebič, ktorý ich zaujal práve na internete. Pozrú, skúsia, poradia sa a spravidla si ho rovno aj kúpia,“ hovorí Juraj Nedeliak, obchodný riaditeľ siete predajní PLANEO Elektro.
Lockdown a home office miešajú karty
Podľa najnovšieho prieskumu GFK sa ľudia rozbehli v nakupovaní multifunkčných technológií, ktoré nám čo najviac uľahčujú a spríjemňujú pracovný aj súkromný život. Práca z domu sa napríklad podpísala pod enormný predaj slúchadiel, kde nastal nárast až o 77 %. Určite za tým nie sú len online mítingy, ale aj potreba odpútať sa od ruchu života v domácnosti a mať aspoň aké-také súkromie na prácu, čo každý z nás dobre pozná.
Zatvorené kaviarne suplovali nákupy kávovarov a zatvorené reštaurácie spolu s prácou z domu ukázali, že umývačka riadu je naozaj pomocník, ktorý šetrí náš čas.
Zatvorené fitká mnohých prinútili hľadať iné spôsoby, ako si zlepšovať či budovať kondičku. Trénerov sme vymenili za smart hodinky, čo spôsobilo, že ich predaj stúpol o 92 %. So zdravím úzko súvisí aj čistota životného prostredia a dobrá správa je, že nezostáva len pri slovách. Až 49 % mileniálov si rado priplatí za kvalitný výrobok, ktorý im pomáha žiť ekologickejšie. „U nás sa tento trend prejavil v citeľnom náraste záujmu o elektrokolobežky Sencor, domáce výrobníky perlivej vody SodaStream a veľkú pozornosť vzbudila novinka – domáci bezzápachový elektrický kompostér FoodCycler,“ hovorí Nedeliak.
Vyberieme si cez internet, vyskúšame v obchode
Zjednodušenie života hľadáme aj pri veľkých spotrebičoch. Práve po ne si najčastejšie zájdeme do kamennej predajne, aby sme si prakticky potvrdili svoj výber na internete. Malé televízory s radosťou vymieňame za výrazne väčšie uhlopriečky, na ktorých sa nám lepšie pozerajú filmy, hrajú hry, ale aj vedú online rozhovory.
V domácnostiach pribúdajú aj vysávače, ktoré šetria čas a námahu. Nakupujeme teda najmä vysávače robotické alebo tyčové, od ktorých však chceme, aby mali viac funkcií – najmä aby sa z nich dal pohodlne spraviť ručný vysávač a ideálne aj mop.
„Televízory a vysávače sú spolu s umývačkami a kávovarmi segment, po ktorý si zákazníci najčastejšie osobne prídu do predajní, aby si ich obzreli, skúsili a poradili sa o ich funkciách s predajcami. Televízor chcete vidieť na vlastné oči, vysávač vám musí sadnúť do ruky a to sú veci, ktoré sa cez internet nemáte ako dozvedieť,“ hovorí Juraj Nedeliak a dodáva, že PLANEO je vďaka svojim 53 predajniam ľahko dostupné pre všetkých.