Hoci predseda kraja už pred týždňom avizoval, že došlo k dohode, dnes vysvitlo, že to tak nie je.
Nový regionálny autobusový dopravca v Bratislavskom kraji Arriva sa s bývalým dopravcom Slovak Lines na spolupráci formou subdodávky nakoniec nedohodol. Pre TASR to potvrdili z Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) s tým, že Arriva bude musieť čo najskôr zabezpečiť autobusy a vodičov vlastnými silami. Zatiaľ to zvláda len na 75 percent.
Spolupracovať nechcú
Podľa riaditeľa komunikačného odboru BSK Michala Feika by bolo pre kraj najlepšie, keby sa obe spoločnosti dohodli na spolupráci. To však spoločnosti nedokážu.
Podiel vypravených spojov v regionálnej autobusovej doprave v kraji je v súčasnosti približne 75 percent, v oblasti Malaciek sa už blíži k 90 percentám. „Nedostatok spojov stále jazdí v okresoch Pezinok a Senec,“ poznamenal Feik.
Pôvodne predseda BSK Juraj Droba 3. decembra oznámil, že sa firmy dohodli. Arriva mala ostať dopravcom pre samosprávny kraj a spoločnosť Slovak Lines mala formou subdodávky poskytnúť kapacity pre niektoré linky. Arriva má totiž nedostatok vodičov, pre ktorý v kraji pretrváva aj výpadok spojov. Snažili sa naverbovať nových zamestnancov a motivovali ich až 4 000-eurovým nástupným bonusom, no stále sa im nepodarilo naplniť kapacity. Zástupcovia oboch spoločností boli vo vyjadreniach o spolupráci zdržanliví.
Spoločnosť Slovak Lines síce v tom čase potvrdila, že dopravcovia dospeli k džentlmenskej dohode, priznal však, že sa to ešte nepremietlo do písomných zmlúv. Zároveň informoval, že sa snažia získať dostatočný počet vodičov a pripravujú vozový park. Ako je však z aktuálnych informácií jasné, žiadna dohoda nie je.
Droba, ktorý očakával citeľné zlepšenie prímestskej dopravy do Vianoc, vraj bude trvať na sankciách za výpadky spojov, ktoré kraj už ráta rádovo v státisícoch eur. Počítadlo pokút sa podľa šéfa BSK má zastaviť vtedy, keď Arriva začne poskytovať 95 a viac percent svojich služieb.
Firma Slovak Lines v Bratislave definitívne skončila 14. novembra. Arriva podpísala s krajom zmluvu na desať rokov v hodnote viac ako 330 miliónov eur. Slovak Lines aj naďalej prevádzkuje autobusovú stanicu v Bratislave, zrušili však spoj do rakúskeho Hainburgu, niektoré školské autobusy a spoje v MHD.