Týždne pracovali v 30-stupňových horúčavách, jedna zamestnankyňa z tepla omdlela.
Vyliezli na rebrík a priamo pod veľké logo Burger Kingu umiestnili odkaz: „Dávame výpoveď. Ospravedlňujeme sa za nepríjemnosti.“ Z prevádzky v americkej Nebraske odišlo deväť z jedenástich zamestnancov.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Zamestnanci známej siete reštaurácií s rýchlym občerstvením sa už dlhšie sťažovali na zlé pracovné podmienky. Prekážalo im zlé zaobchádzanie, nedostatočné ocenenie zo strany šéfa a nízke platy. Posledné týždne museli pracovať v extrémnych horúčavách, ktoré dosahovali vyše 30 stupňov Celzia.
Rozhodnutie podať hromadnú výpoveď padlo po tom, čo jednu zo zamestnankýň, ktorá musela odísť pre nevoľnosť z práce skôr, nazval šéf „detinskou“. V ten istý deň ju s dehydratáciou hospitalizovali v nemocnici.
Odkaz sa stal virálnym
Veľavravný odkaz mal byť ospravedlnením pre zákazníkov a zároveň výsmechom nadriadeným. Tým sa však vtipný nezdal. Ešte v ten istý deň volali manažérovi reštaurácie, aby ho okamžite dal dole.
Bolo však už neskoro. Odkaz sa začal rýchlo šíriť internetom a do niekoľkých hodín sa stal virálnym. Zamestnanci následne dostali od ľudí množstvo podporných správ. Hovorca Burger Kingu priznal, že „podmienky v tejto prevádzke nie sú v súlade s hodnotami našej značky“.
Nedostatok personálu a nízke platy
Mnohé americké prevádzky s rýchlym občerstvením bojujú v dôsledku pandémie s nedostatkom personálu. Ich zamestnanci preto musia pracovať viac, no za nižšie platy. Veľa z nich dáva hromadné výpovede a lepí na dvere reštaurácií nahnevané odkazy.
„Chcete vedieť, prečo sme zatvorení? Spýtajte sa vedenia, prečo núti svojich zamestnancov pracovať v extrémnych podmienkach vyše osem hodín denne, a to bez akejkoľvek prestávky či adekvátneho platového ohodnotenia,“ píše sa na dverách jednej mexickej reštaurácie.