Skôr ako prídu na rad osemvalcové verzie, tradičný nemecký úpravca vozidiel Mercedes-Benz servíruje upravený šesťvalec.
Mercedes-Benz už čoskoro vyrukuje s AMG verziami svojej novej vlajkovej lode. Okrem šesťvalcových vyhotovení sa pravdepodobne dočkáme S 63e a S 73e, teda elektrifikovaných osemvalcov s výkonom vyše 600 koní. Kým sa tak stane, dvorný úpravca Brabus skracuje čakanie svojou novou úpravou Brabus 500, ktorá zaručuje aktuálne najsilnejšie esko na trhu.
Brabus si totiž vzal do parády momentálne najvýkonnejšiu verziu S 500 4Matic, ktorá z radového šesťvalca ponúka sériový výkon 320 kW/435 koní a extra 22 koní v rámci funkcie EQ Boost.
Nemecký tuningový virtuóz však implantoval modul B50-500 PowerXtra, ktorý počíta s premapovanou radiacou jednotkou, upraveným preplňovaním a novou výfukovou sústavou. Vďaka tomu sa výkon šesťvalca vyšplhal až na úroveň 368 kW/500 koní a 590 Nm, čo je o 70 Nm viac než doteraz.
Maximálna rýchlosť sa síce nezmenila a naďalej je na obligátnej, elektronicky limitovanej hranici 250 km/h. Zlepšenie badať pri akcelerácii z 0 na 100 km/h, ktorá bola v prípade vyhotovenia Brabus 500 skrátená o dve desatiny na čas 4,7 sekundy. Úpravca zároveň ponúka aj modul PowerXtra D40 pre naftovú verziu S 400d, ktorá štandardne disponuje výkonom 242 kW/330 koní a 700 Nm. Po úpravách tak 2,9-litrový šesťvalec môže mať až 272 kW/370 koní a 750 Nm. Čas zrýchlenia z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa tak rovnako zlepší o dve desatiny – 5,2 sekundy.
Drobnými zmenami prešlo aj nastavenie vzduchového podvozka, ktorý je po novom o 25 milimetrov nižšie k zemi. Upravená trieda S môže stáť na 19 až 21” diskoch Monoblock M Platinum Edition, čím sa plynulo dostávame k optickým úpravám. Tie nadväzujú na športový AMG paket, ktorý dopĺňajú o karbónové doplnky – iná výplň masky, nadstavce v prednom nárazníku, dodatočný splitter či zadný difúzor so štvoricou koncoviek výfuku. V interiéri pribudli karbónové dekory, kožené koberčeky, inak prešívaná koža a viacero plakiet a emblémov.