DS 4 sa predstavuje vo svojej 2. generácii.
Automobilka DS posledné roky zahájila slušnú modelovú ofenzívu, no a najnovšie prináša svoj doposiaľ azda najatraktívnejší počin. Po modeloch ako DS 3 Crossback či DS 9 totiž prichádza na rad nová, v poradí 2. generácia modelu DS 4, ktorým francúzka značka spadajúca do koncernu Stellantis hlási návrat do triedy kompaktných hatchbackov. Ba čo viac, DS prehlasuje, že novinka má nanovo definovať C-čkový prémiový segment.
Nie je žiadnym tajomstvom, že DS je akási luxusnejšia odnož značky Citroën, teda prémiový výrobca na francúzsky spôsob. Doteraz sa zďaleka nenaplnili ambície ohroziť etablované prémiové značky ako Audi, BMW či Mercedes-Benz, práve DS 4-ka to má ale zmeniť.
Faktom je, že teraz už nejde len o Citroën C4 so štýlovejšou karosériou, ale naozaj atraktívne vyzerajúci hatchback, za aký by sa na prvý pohľad nemuseli hanbiť ani spomínaní výrobcovia.
Novinka s dĺžkou 4,4 metra a výškou 1,47 metra pritom kombinuje tvary klasických hatchbackov a momentálne veľmi populárnych vozidiel typu SUV-kupé. Potvrdzuje to vyššia stavba karosérie i možnosť voľby až 20" diskoch, 4-ka ale vystupuje zároveň veľmi atletickým dojmom. Dvojfarebný exteriér kombinuje ostré línie a zaujímavé, až netypické tvary (riešenie denného svietenia, C-stĺpik).
Štandardom sú zapustené kľučky dverí, nechýba špičková svetelná Matrix LED technológia, no a zákazník bude mať na výber z viacerých optických riešení – Performance Line dodá čiernymi detailami štýl, zatiaľ čo Cross plastmi pripomenie SUV-čka.
Ako exteriér, tak i interiér ponúkne viaceré netypické riešenia. Okrem štandardne dodávaných digitálnych budíkov s futuristickou grafikou a centrálnej 10" obrazovky sa tretí displej nachádza v stredovom tuneli. Nad voličom automatickej prevodovky je totiž vystupujúci 5" dotykový displej, ktorým sa ovláda prítomný infotainment DS Iris. Samotné ovládanie pritom môže prebiehať nielen dotykom, ale aj gestami či hlasom.
Centrálne fukáre na vývod vzduchu sú veľmi úzke a umiestnené pod centrálnou obrazovkou, naopak, výduchy ventilácie na krajoch palubnej dosky sú v skutočnosti súčasťou panelu dverí. Kľučky dverí sú pritom umiestnené prekvapivo nízko. DS, samozrejme, upriamuje následne pozornosť na výber prémiových materiálov a ich skladbu za prítomnosti kvalitného spracovania.
Aj napriek tomu, že ide o zástupcu kompaktného segmentu, sedadlá môžu byť na želanie vybavené ventiláciou či masážnou funkciou. V rámci príplatkovej výbavy spomeňme audio systém Focal so 14 reproduktormi alebo head-up displej, ktorý premieta obsah vo veľkosti zodpovedajúcej obrazovke s uhlopriečkou 21". Batožinový priestor ponúkne 430 litrov.
DS 4-ka bola vyvinutá na platforme EMP2, čo inými slovami značí, že ide o technického súrodenca chystaných nových generácií modelov Peugeot 308 a Opel Astra. Konvenčný pohon zastrešia benzínové verzie PureTech 130 (96 kW / 130 k), PureTech 180 (132 kW / 180 k) a PureTech 225 (165 kW / 225 k), zatiaľ čo naftové vyhotovenie zastúpí BlueHDi 130 (96 kW / 130 k). Štandardom je 8-stupňová automatická prevodovka a výhradne predný pohon.
Nová platforma bola, pochopiteľne, prispôsobená aj na plug-in hybridný variant, ktorý bude kombinovať 180-koňový benzínový štvorvalec a 110-koňový elektromotor. Systémový výkon sústavy je na úrovni 165 kW / 225 koní. Podľa metodiky WLTP dokáže PHEV verzia absolvovať na čisto elektrický pohon vyše 50 kilometrov. Sériová výroba bude spustená na jeseň, prvé kusy sa k zákazníkom dostanú krátko na to.