Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
15. marca 2020, 13:54
Čas čítania 4:30
Peter Hlavička

Zničí koronavírus aj módny priemysel?

Zničí koronavírus aj módny priemysel?
Zdroj: @sustainable_uk/Instagram
MÓDA FASHION WEEK LOUIS VUITTON MÓDNY PRIEMYSEL
Uložiť Uložené

Kamenné butiky zatvárajú, módne prehliadky sa rušia a kvôli koronavírusu by mohli niektoré značky zbankrotovať.

Dve dôležité módne mocnosti - Čína a Taliansko - bojujú s krízovou situáciou a už teraz je zrejmé, že koronavírus bude mať ohromný dopad na celý priemysel. Väčšina svetovej produkcie oblečenia je sústredená v Číne. Popri bežných značkách alebo výrobcoch športovej obuvi sú ohrozené aj luxusné módne domy. Gucci, Fendi, Versace alebo taký Off-White majú totiž podstatnú časť svojej produkcie umiestnenú v Taliansku, v oblastiach, ktoré sú koronavírusom zasiahnuté najviac. Ich najbližšie kolekcie by na to mohli poriadne doplatiť. 

V tomto článku si prečítaš:
  • Ako sa vyrovnávajú módne značky so pandémiou koronavírusu
  • Do akej miery spomaľuje koronavírus predaje odevov
  • Prečo by kvôli nemu mohli nadobro skončiť týždne módy
  • Ako na aktuálnu situáciu reagujú bežní spotrebitelia

Kto bude vyrábať?

Predpokladané vývoje tržieb boli ešte pred mesiacom u väčšiny módnych značiek v pozitívnych číslach. Rovnako ako v prípade všetkých ostatných odvetví priemyslu, bohužiaľ, začali rapídne klesať. Hlavným dôvodom je najmä skutočnosť, že Čína je nielen rodiskom  koronavírusu ale aj motorom svetovej ekonomiky. Spolu s miliónmi zákazníkov sa na jej území  nachádzajú kľúčové továrne na spracovanie bavlny, výrobu textílií a všetkých ostatných komponentov od zipsov až po šnúrky do topánok. 

Odporúčané
Slovenka Denisa žije v Paríži, stážuje v Louis Vuitton: Škola ma celkovo vyjde 48 000 eur, ako študenti makáme od rána do večera Slovenka Denisa žije v Paríži, stážuje v Louis Vuitton: Škola ma celkovo vyjde 48 000 eur, ako študenti makáme od rána do večera 20. januára 2024, 9:30

Čínske mesto Putian je považované za jedno z najväčších stredísk výroby topánok a desiatky rokov sa naň spoliehajú aj giganty ako Nike, adidas alebo Puma. V rámci krízového režimu v Číne štát oslovil desať tovární s ponukou, aby prestali vyrábať obuv a zamerali sa na ochranné rúška a masky. Továrne preto začali spolupracovať s výrobcami plienok, aby boli schopné zabezpečiť každý deň 200 000 kusov trojvrstvových rúšok a masiek pre tamojších obyvateľov. 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by The Business of Fashion (@bof) on

Viacerí čínski zamestnávatelia museli v strachu pred rozširovaním vírusu dať svojim zamestnancom nútenú dovolenku. Tým pádom nestíhajú s výrobou a neplnia objednávky zahraničných firiem. Životy ľudí sú samozrejme dôležitejšie než oblečenie, ale pre módny priemysel, ktorý je zvyknutý na sezónny systém kolekcií, to prináša radikálne zmeny. Už teraz je totiž zrejmé, že jesenné kolekcie budú meškať, respektíve sa do obchodov určite nestihnú dostať v tradičnom objeme. 

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 81859 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako môžu vyzerať obchody s oblečením o pár týždňov
  • Čo pozitívne prinesie obmedzovanie módneho priemyslu
  • Či bude kde nakupovať oblečenie a ako sa novej situácii prispôsobujú módne domy
  • Prečo hrozí koniec fashion weekom a aké alternatívy módne značky využívajú
Domov
Zdieľať
Diskusia