Kolekcia MARKERAD bola limitovaná a najlepšie kúsky sa tak ušli len niekoľkým šťastlivcom.
Na release kolekcie MARKERAD od návrhára Virgila Abloha čakal celý svet už niekoľko rokov. Nábytkársky gigant IKEA mal totiž možnosť vytvoriť unikátnu kolekciu bytových doplnkov s najpopulárnejším módnym návrhárom súčasnosti a podobná udalosť, samozrejme, neunikla ani našej pozornosti.
O samotnej kolekcii a jej obsahu sme ťa informovali už včera. Všetkým preto bolo dopredu jasné, že pred bratislavským obchodným domom budú čakať poriadne zástupy ľudí. Ako prebiehalo spustenie predaja, koľko ľudí čakalo od rána pred budovou IKEA a komu sa podarilo kúpiť vytúžené bytové doplnky sa tak dozvieš z našej reportáže.
Hodinu pred otváračkou
Podľa jedného zo zamestnancov, ktorého sme oslovili počas čakania, bratislavská IKEA už dlho nezažila podobný ošiaľ: „Naposledy sme tu mali takéto rady tušim pred šiestimi rokmi, to si už ale pamätajú len tí starší“. Na miesto sme prišli zhruba o 8:00, teda hodinu pred oficiálnym spustením predaja, no neboli sme prví. Skupinka asi 50-tich ľudí si totiž v sobotu poriadne privstala a pred dverami obchodného domu stála už od 7:00. Vekový priemer zúčastnených bol približne 20 rokov, keďže samotná kolekcia bola cielená práve na generáciu millenials. Najčastejšími otázkami medzi čakajúcimi tak bolo: „Za koľko sa aktuálne resellujú koberce?“ a „Zoberú mi platobnú kartu aj keď je na meno mojej mamy?“.
Prvá pol hodina čakania ubehla pomerne rýchlo a bez akýchkoľvek nepríjemností. Okolo 8:30 už pred dverami IKEA stálo vyše 100 ľudí a nastal prvý problém. Pol hodinu pred otvorením predajne sa totiž otvára reštauračná časť obchodného domu, a čakajúci sa tak mohli presunúť do vstupnej haly. Otočné dvere fungujú na fotobunku ale tým, že sa do úzkeho priestoru natlačilo viac než 30 ľudí, sa dvere prestali točiť. „J*** vám? Nemôžete predsa stáť pod fotobunkou, inak sa tie dvere nepohnú.“, zvolal jeden z ľudí. Situáciu sa tak podarilo vyriešiť aj bez pomoci zamestnancov IKEA a všetci, aj keď nechtiac, museli jednoducho o krok ustúpiť a nechať priestor dverí voľný.
Davová psychóza
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako zákazníci prežili tlačenicu a čo urobili ochrankári s jedným, ktorému prišlo nevoľno
- Čo všetko si kúpili prví šťastlivci
- Čo sa ušlo takmer každému
- A čo s kúpenými jedinečnými kúskami chcú ich noví majitelia urobiť