Model e-tron odhaľuje už takmer všetko.
Modelová ofenzíva Audi pokračuje a po nedávnej premiére novej Q8-čky sa na verejnosť prediera ďalší úplne nový model. Ten ponesie jednoducho názov e-tron, čo napovedá, že pôjde o vôbec prvý čisto elektrický automobil sériovej produkcie z Ingolstadtu. Automobilka v tomto momente síce stále hovori, že vo veci je prototyp, prvé oficiálne fotografie interiéru jasne naznačujú, že sa pozeráme na finálnu podobu.
Koncepcia palubovky ide ruka v ruke so súčasným rukopisom značky, svedkami sme tak trojice veľkých obrazoviek, ktoré nahrádzajú väčšinu fyzických ovládacích prvkov. Celý kokpit je nasmerovaný na vodiča, obidva displeje infotainmentu MMI sú naklonené smerom k nemu. Horný vo vypnutom stave splýva takmer neviditeľne s veľkou plochou, i tu ide teda o známy Black Panel. Spodný displej je od neho výrazne odsadený a integrovaný do širokej stredovej konzoly.
Veľký oblúk, ktorý esteticky obopína prístrojový panel s výraznými horizontálnymi líniami, pokračuje až do výplní dverí, kde nájdeme ďalšiu unikátnosť elektromobilu e-tron. S príchodom novinky na trh pôjde o vôbec prvý sériový automobil na svete, ktorý dostane voliteľné virtuálne spätné zrkadlá, laicky povedané, obrazovky premietajúce obraz z bočných kamier. Tie nahradia konvenčné spätné zrkadlá, čím dôjde k ďalšej úrovni digitalizácie na palube.
Virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá sa dajú prispôsobiť pre rozličné jazdné situácie a tým zvyšujú bezpečnosť. V systéme MMI môže vodič zvoliť tri zobrazenia – pre diaľnicu, odbočovanie a parkovanie. Diaľničné zobrazenie sa objaví, keď vozidlo ide rýchlejšie ako 90 km/h a navigačný systém hlási, že je na diaľnici. Obraz sa priblíži, aby bolo možné lepšie odhadnúť rýchlosti pri rýchlej jazde. Keď vodič signalizuje odbočovanie, druhé zobrazenie rozšíri výrez obrazu na príslušnej strane. Tým sa zmenší mŕtvy uhol. Keď vodič zaradí spiatočku, kamera zobrazí obrubník pre zlepšenie prehľadu pri parkovaní.
Ďalším benefitom interiéru je skutočnosť, že nohy zadnej posádke neobmedzuje tradičný stredový tunel, keďže v tomto prípade sú pod podlahou len akumulátory. Presné technické parametre pohonného ústrojenstva zatiaľ nepoznáme, stane sa tak však v sklonku niekoľkých týždňov, keďže Audi e-tron má byť oficiálne plne odhalené už čoskoro. Už teraz však vieme, že má dĺžku 4901, šírku 1935 a výšku 1616 milimetrov a okrem elektrického pohonu, plejády úplne nových technológií má zaujať veľkorysým vnútorným priestorom, ktorý vznikol vďaka absencii konvenčného pohonu.
Na záver ešte jedna zaujímavosť. Vzhľadom k niektorým lokálnym legislatívam pre elektromobily Audi vyvinulo riadiacu jednotku generujúcu technicko-futuristický zvuk, ktorý vydáva reproduktor v pravom prednom blatníku. Tým prispieva k lepšiemu vnímaniu vozidla. Keď automobil cúva, intenzita zvuku sa zvýši, aby ho bolo dobre počuť aj vzadu.