Sobota 21. 7. 2018 meniny má Daniel

hľadaj na refresheri

Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.

JORD: Nie som Youtuber. Som kreatívec, ktorý nahráva videá s pridanou hodnotou (Rozhovor)

„Keby mám teraz mladému človeku poradiť, čo má urobiť ako prvé, aby bol v tejto sfére úspešnejší, poviem toto: Premaž si celý Facebook."

12. január 2018, 13:57

„Keby mám teraz mladému človeku poradiť, čo má urobiť ako prvé, aby bol v tejto sfére úspešnejší, poviem toto: Premaž si celý Facebook."

Prinášame ti rozhovor s Jordom, ktorý sa vo vodách marketingu a reklamy plaví už viac ako 11 rokov. Ambiciózny mladý muž sa vypracoval na kreatívneho riaditeľa úspešnej agentúry a popri svojich povinnostiach zvláda pracovať aj na vlastných projektoch. V dnešnej dobe online marketingu, kde na nás všade číhajú reklamy, stávame sa dobrovoľnými otrokmi sociálnych sietí, naskytujú sa nám aj možnosti rôzneho formátu. Je len na nás, či sa ich správne chytíme a či nám v budúcnosti dokážu, možno práve aj naštartovať kariéru. O  jeho Youtube kanáli, o dôležitosti sebaprezentácie a o tom, čo by mal podľa Jorda spraviť mladý človek ako prvé, aby bol v tejto sfére úspešnejší, ti prinášame v tomto rozhovore. 

 

Kto je Jord?

Som Jord. V reklame pracujem asi 11 rokov, takže už pomerne dlhú dobu. Za tú dobu som vystriedal niekoľko reklamných agentúr, robil som s množstvom rôznych klientov, na stovkách projektoch a momentálne som kreatívny riaditeľ v reklamnej agentúre JANDL.

 

Čo robí taký kreatívny riaditeľ?

V podstate asi to, čo všetci iní kreatívci v agentúrach, akurát má vačšiu zodpovednosť za kreatívne vedenie ľudí a viac sa stretáva a komunikuje s klientmi. 

 

Príspevok, ktorý zdieľa (@7ord),

 

Okrem pracovných povinností sa venuješ aj svojmu Youtube kanálu. Tým pádom sa radíš medzi slovenských Youtuberov?

Nevenujem sa len Youtube, venujem sa celkovo mojej digital self-promo aktivite. Čiže nenazval by som sa Youtuberom. Som kreatívec, ktorý nahráva videá rôzneho obsahu s pridanou hodnotou a tým pádom sa originálnejšie sebaprezentuje v malej slovenskej džungli marketingu a reklamy.

 

Prečo si si založil Youtube kanál?

Najprv som mal svoj blog. Písal som o svojej práci, o reklame, no po čase blogy o social media a reklame už pre ľudí neboli také “sexy”. Vykašlal som sa na to a onedlho som sa pristihol, že stagnujem. Hľadal som spôsob alebo formu, ktorá by ma posunula vpred. Pozeral som videá zahraničných podnikateľov a kreatívcov a povedal si, že Youtube je istou výzvou, minimálne pre ľudí z mojej brandže. A tak som jednoducho začal točiť vlogy o tom, čo robím.  Pri kreatívnej práci je najhoršie, keď človek začne mať pocit, že vyhorieva. A preto si vždy stanovím nejakú výzvu, ktorá mi umožní napredovať a nezaspať! V tomto prípade nie je výzvou internetová sláva a Youtube fame, ale skôr možnosť naučiť sa vymýšľať, natáčať, editovať a šíriť video obsah. Keďže video sa stalo jedným z nosných piliérov digitálnej reklamy v tomto období, bol to správny krok ako zvýšiť svoju hodnotu kreatívca novými skills.

 

 

Predsa len nie si z najmladšej generácie, ktorá vyrástla na sociálnych sieťach a je úplne zžitá s technologickými možnosťami tejto doby. Neprišlo ti divné, točiť sa na ulici medzi ľuďmi? 

Samozrejme, že mi to na začiatku prišlo divné. A vždy to bude pre ľudí vyzerať čudne. Ale snažím sa na to nemyslieť. V podstate je mi jedno, čo si tí ľudia myslia. Ja viem, prečo to robím. Viem, aké mi to prináša benefity a možnosti a tým pádom si poviem, že mi to stojí zato. Aby si pár cudzích ľudí na ulici, čo ma nepoznajú povedali, že som weirdo.

 

 

Aké možnosti ti tvoja tvorba prináša?

V prvom rade ide o zlepšovanie sa a budovanie mena v brandži. V druhom rade sú to nové projekty, kvôli ktorým mi ľudia píšu, že videli moje videá a že by potrebovali pomôcť s nejakými jobmi. Čiže áno, robím to aj pre peniaze, hah. Keďže Youtube money, samozrejme, nie je mojím cieľom a bol by som veľmi naivný, ak by som si myslel, že s mojím obsahom a cieľovou skupinou dokažem generovať slušný income. A každopádne, netreba zabúdať aj na cestovanie po konferenciách a prednáškach či stretávanie sa s ľudmi.

 

Príspevok, ktorý zdieľa (@7ord),

 

Kto je tvoje hlavná cieľovka? 

Majoritná časť sa skladá zo študentov marketingu a reklamnej komunikácie. Ale prehováram v podstate k celému reklamnému trhu, marketérom, grafikom či programátorom. Avšak myslím, že môj kanál je ľahko stráviteľný aj pre širšiu mladšiu či staršiu verejnosť, ktorá zrovna neprahne po prankoch a beefoch, pre mňa staršieho kreatívca, žial, stále nepochopených formátoch.

 

Takže aj úplný laik sa z tvojho videa má čo naučiť?

Myslím, že určite hej! V konečnom dôsledku je to na ľudoch, či si z toho niečo zoberú alebo ich to motivuje. Ja sa videá snažím podávať zábavnou a prijateľnou formou, aby každý z toho niečo mal. Mojím cieľom je, aby obsah bol zrozumiteľný aj pre ľudí, ktorí na mňa narazili na Youtube náhodou, ale aj pre skúsených ľudí z brandže.

 

 

Čo všetko si na tvojom kanáli môžeme pozrieť?

V provom rade sú to JordCuty, kde sa vyjadrujem k rôznym témam z oblasti reklamy a digitálneho marketingu. Ukazujem v nich ľuďom, čo zaujímavé sa deje v mojom profesnom živote. Videá z natáčania reklamných kampaní, ale aj bežné postrehy a reakcie na udalosti a zmeny v digitálnom svete komunikácie. Potom sú tu Smalltalky, čo sú rozhovory s ľudmi z brandže, o ktorých viem, že dokážu svojím profesným príbehom osloviť divákov a motivovať ich napríklad v ich kariére. A v neposlednom rade sú to videá z môjho cestovania, na ktorých sa účím nové veci a je škoda to ľudom neukázať a spestriť tak môj kanál.

 

 

Prečo točíš Smalltalky v aute? Má to špeciálny význam?

Celkovo ma točenie v štúdiu vizuálne nudí a jazda v aute mi prišla ako jednoduchá a svieža forma rozhovoru na video, ktorá tu už bola miliónkrát a myslím, že sa osvedčila. Chcel som, aby to bolo trochu cool, a preto som si vybral tento spôsob a vybavil spoluprácu so značkou Mini, za čo som veľmi vďačný, lebo sa mi do tohto konceptu hodí práve tým, aká je young a fresh. 

 

 

Myslíš, že je istý spôsob sebaprezentácie online dôležitý na to, aby sa človek rýchlejšie vypracoval?

V každej dobe “letí” iný spôsob sebaprezentácie. Kedysi, keď niekoho bavilo písať, tak začal prispievať napríklad do novín a neskôr možno vydal knihu. To isté sa deje aj teraz, ibaže prostriedky sa prispôsobili dobe. Dnes je digital naozaj silný a ľudia ho využívajú na to, aby sa prezentovali, dali o sebe vedieť, ukázali čo vedia a tým nakopli svoj profesný život a niečo dosiahli. Veľa ľudí si to možno neuvedomuje, ale aj malý self-promo projekt, ktorý je niekde online, dokáže pomôcť k tomu, aby si našli napríklad lepšiu prácu. A može to byť čokoľvek, čo dokáže odprezentovať niečo, v čom je daný jedinec výnimočný alebo sa odlišuje od nudného avarege davu. Najhoršie je, nič nerobiť, čakať a stažovať sa.

 

Príspevok, ktorý zdieľa (@7ord),

 

Jord, ďakujeme za fresh rozhovor! Máš na záver odkaz pre mladých ľudí, ktorí chcú byť niekedy úspešní práve aj v tejto sfére? Čo by mali urobiť?

Ďakujem aj ja! Nemám moc rád motiváčné odkazy v štýle, keď padneš, tak sa postav. Čiže mám asi len jednu radu pre mladých ale aj starších. Premaž si celý Facebook a Intsagram a založ si Linkedin. Už len z dôvodu istého posunu v myslení a sebareflexie. Sám som si pred pár rokmi premazal svoj Facebook a keď som sa pozrel do minulosti, povedal som si, že som bol fakt pekný k…(smiech)

 

Viac si pozri na jeho Instagrame a Youtube kanáli. 

 

Vyjadri svoj názor na článok
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad! Menej takýchto článkov
Super! Viac takýchto článkov
Povedz nám, prečo sa ti článok nepáči:
Ďakujeme za tvoj názor!
Pomáha nám a autorom pri skvalitňovaní obsahu na stránke.
Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom
NAHOR
Diskusia2 komentáre
Diskusia je len pre prihlásených
2 komentáre
Zoradiť komentáre podľa obľúbenosti času pridania
avatar
grgol som si12. január 2018, 20:12

ja nie som youtuber, ja len točím vlogy a dávam ich na youtube, keby som bol youtuber tak tie vlogy aj niekto pozerá

2 Odpovedať · Nahlásiť
avatar
talk that talk12. január 2018, 18:56

kreativec = keket

2 Odpovedať · Nahlásiť
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.