Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
12. januára 2018, 13:57
Čas čítania 0:00
Denisa Bodková

JORD: Nie som Youtuber. Som kreatívec, ktorý nahráva videá s pridanou hodnotou (Rozhovor)

REFRESHER MARKETING YOUTUBE
Uložiť Uložené

„Keby mám teraz mladému človeku poradiť, čo má urobiť ako prvé, aby bol v tejto sfére úspešnejší, poviem toto: Premaž si celý Facebook."

Prinášame ti rozhovor s Jordom, ktorý sa vo vodách marketingu a reklamy plaví už viac ako 11 rokov. Ambiciózny mladý muž sa vypracoval na kreatívneho riaditeľa úspešnej agentúry a popri svojich povinnostiach zvláda pracovať aj na vlastných projektoch. V dnešnej dobe online marketingu, kde na nás všade číhajú reklamy, stávame sa dobrovoľnými otrokmi sociálnych sietí, naskytujú sa nám aj možnosti rôzneho formátu. Je len na nás, či sa ich správne chytíme a či nám v budúcnosti dokážu, možno práve aj naštartovať kariéru. O  jeho Youtube kanáli, o dôležitosti sebaprezentácie a o tom, čo by mal podľa Jorda spraviť mladý človek ako prvé, aby bol v tejto sfére úspešnejší, ti prinášame v tomto rozhovore. 

Kto je Jord?

Som Jord. V reklame pracujem asi 11 rokov, takže už pomerne dlhú dobu. Za tú dobu som vystriedal niekoľko reklamných agentúr, robil som s množstvom rôznych klientov, na stovkách projektoch a momentálne som kreatívny riaditeľ v reklamnej agentúre JANDL.

Čo robí taký kreatívny riaditeľ?

V podstate asi to, čo všetci iní kreatívci v agentúrach, akurát má vačšiu zodpovednosť za kreatívne vedenie ľudí a viac sa stretáva a komunikuje s klientmi. 

Príspevok, ktorý zdieľa (@7ord),

Okrem pracovných povinností sa venuješ aj svojmu Youtube kanálu. Tým pádom sa radíš medzi slovenských Youtuberov?

Nevenujem sa len Youtube, venujem sa celkovo mojej digital self-promo aktivite. Čiže nenazval by som sa Youtuberom. Som kreatívec, ktorý nahráva videá rôzneho obsahu s pridanou hodnotou a tým pádom sa originálnejšie sebaprezentuje v malej slovenskej džungli marketingu a reklamy.

Prečo si si založil Youtube kanál?

Najprv som mal svoj blog. Písal som o svojej práci, o reklame, no po čase blogy o social media a reklame už pre ľudí neboli také “sexy”. Vykašlal som sa na to a onedlho som sa pristihol, že stagnujem. Hľadal som spôsob alebo formu, ktorá by ma posunula vpred. Pozeral som videá zahraničných podnikateľov a kreatívcov a povedal si, že Youtube je istou výzvou, minimálne pre ľudí z mojej brandže. A tak som jednoducho začal točiť vlogy o tom, čo robím.  Pri kreatívnej práci je najhoršie, keď človek začne mať pocit, že vyhorieva. A preto si vždy stanovím nejakú výzvu, ktorá mi umožní napredovať a nezaspať! V tomto prípade nie je výzvou internetová sláva a Youtube fame, ale skôr možnosť naučiť sa vymýšľať, natáčať, editovať a šíriť video obsah. Keďže video sa stalo jedným z nosných piliérov digitálnej reklamy v tomto období, bol to správny krok ako zvýšiť svoju hodnotu kreatívca novými skills.

Predsa len nie si z najmladšej generácie, ktorá vyrástla na sociálnych sieťach a je úplne zžitá s technologickými možnosťami tejto doby. Neprišlo ti divné, točiť sa na ulici medzi ľuďmi? 

Samozrejme, že mi to na začiatku prišlo divné. A vždy to bude pre ľudí vyzerať čudne. Ale snažím sa na to nemyslieť. V podstate je mi jedno, čo si tí ľudia myslia. Ja viem, prečo to robím. Viem, aké mi to prináša benefity a možnosti a tým pádom si poviem, že mi to stojí zato. Aby si pár cudzích ľudí na ulici, čo ma nepoznajú povedali, že som weirdo.

Aké možnosti ti tvoja tvorba prináša?

V prvom rade ide o zlepšovanie sa a budovanie mena v brandži. V druhom rade sú to nové projekty, kvôli ktorým mi ľudia píšu, že videli moje videá a že by potrebovali pomôcť s nejakými jobmi. Čiže áno, robím to aj pre peniaze, hah. Keďže Youtube money, samozrejme, nie je mojím cieľom a bol by som veľmi naivný, ak by som si myslel, že s mojím obsahom a cieľovou skupinou dokažem generovať slušný income. A každopádne, netreba zabúdať aj na cestovanie po konferenciách a prednáškach či stretávanie sa s ľudmi.

Príspevok, ktorý zdieľa (@7ord),

Kto je tvoje hlavná cieľovka? 

Majoritná časť sa skladá zo študentov marketingu a reklamnej komunikácie. Ale prehováram v podstate k celému reklamnému trhu, marketérom, grafikom či programátorom. Avšak myslím, že môj kanál je ľahko stráviteľný aj pre širšiu mladšiu či staršiu verejnosť, ktorá zrovna neprahne po prankoch a beefoch, pre mňa staršieho kreatívca, žial, stále nepochopených formátoch.

Takže aj úplný laik sa z tvojho videa má čo naučiť?

Myslím, že určite hej! V konečnom dôsledku je to na ľudoch, či si z toho niečo zoberú alebo ich to motivuje. Ja sa videá snažím podávať zábavnou a prijateľnou formou, aby každý z toho niečo mal. Mojím cieľom je, aby obsah bol zrozumiteľný aj pre ľudí, ktorí na mňa narazili na Youtube náhodou, ale aj pre skúsených ľudí z brandže.

Čo všetko si na tvojom kanáli môžeme pozrieť?

V provom rade sú to JordCuty, kde sa vyjadrujem k rôznym témam z oblasti reklamy a digitálneho marketingu. Ukazujem v nich ľuďom, čo zaujímavé sa deje v mojom profesnom živote. Videá z natáčania reklamných kampaní, ale aj bežné postrehy a reakcie na udalosti a zmeny v digitálnom svete komunikácie. Potom sú tu Smalltalky, čo sú rozhovory s ľudmi z brandže, o ktorých viem, že dokážu svojím profesným príbehom osloviť divákov a motivovať ich napríklad v ich kariére. A v neposlednom rade sú to videá z môjho cestovania, na ktorých sa účím nové veci a je škoda to ľudom neukázať a spestriť tak môj kanál.

Prečo točíš Smalltalky v aute? Má to špeciálny význam?

Celkovo ma točenie v štúdiu vizuálne nudí a jazda v aute mi prišla ako jednoduchá a svieža forma rozhovoru na video, ktorá tu už bola miliónkrát a myslím, že sa osvedčila. Chcel som, aby to bolo trochu cool, a preto som si vybral tento spôsob a vybavil spoluprácu so značkou Mini, za čo som veľmi vďačný, lebo sa mi do tohto konceptu hodí práve tým, aká je young a fresh. 

Myslíš, že je istý spôsob sebaprezentácie online dôležitý na to, aby sa človek rýchlejšie vypracoval?

V každej dobe “letí” iný spôsob sebaprezentácie. Kedysi, keď niekoho bavilo písať, tak začal prispievať napríklad do novín a neskôr možno vydal knihu. To isté sa deje aj teraz, ibaže prostriedky sa prispôsobili dobe. Dnes je digital naozaj silný a ľudia ho využívajú na to, aby sa prezentovali, dali o sebe vedieť, ukázali čo vedia a tým nakopli svoj profesný život a niečo dosiahli. Veľa ľudí si to možno neuvedomuje, ale aj malý self-promo projekt, ktorý je niekde online, dokáže pomôcť k tomu, aby si našli napríklad lepšiu prácu. A može to byť čokoľvek, čo dokáže odprezentovať niečo, v čom je daný jedinec výnimočný alebo sa odlišuje od nudného avarege davu. Najhoršie je, nič nerobiť, čakať a stažovať sa.

Príspevok, ktorý zdieľa (@7ord),

Jord, ďakujeme za fresh rozhovor! Máš na záver odkaz pre mladých ľudí, ktorí chcú byť niekedy úspešní práve aj v tejto sfére? Čo by mali urobiť?

Ďakujem aj ja! Nemám moc rád motiváčné odkazy v štýle, keď padneš, tak sa postav. Čiže mám asi len jednu radu pre mladých ale aj starších. Premaž si celý Facebook a Intsagram a založ si Linkedin. Už len z dôvodu istého posunu v myslení a sebareflexie. Sám som si pred pár rokmi premazal svoj Facebook a keď som sa pozrel do minulosti, povedal som si, že som bol fakt pekný k…(smiech)

Viac si pozri na jeho Instagrame a Youtube kanáli. 

Domov
Zdieľať
Diskusia