Pracovať v spoločnosti, ktorá sa prispôsobuje najnovším trendom, je vždy príjemné. Aké postupy využíva dánska firma JYSK? Poďme nahliadnuť do hlbín tohto škandinávskeho velikána!
Každý, kto nastupuje do novej práce, by sa mal o svojej pracovnej náplni dozvedieť čo najviac. Nával nových informácií ale často môže človeka dostať do zbytočného stresu. Nehľadiac na rôzne školenia, kopy papierov a v nich texty, ktoré na prvý pohľad absolútne nedávajú zmysel. Býva to bohužiaľ obvyklá interná prax tých spoločností, ktoré nie sú dostatočne progresívne a bránia sa experimentom zameraným na dobu trendov, dotykových displejov a voľnému prístupu k informáciám.
Presne z tohto dôvodu sme sa pozreli na spoločnosť, ktorá má už priamo vo svojom kódexe zafixovaný škandinávsky prístup k tomu, čo robí – a to nielen s ohľadom na modernosť a jednoduchosť v oblasti nábytku, ale aj vo svojom spôsobe manažmentu – spoločnosť JYSK. V minulom článku sme hľadali Store Managera a rozobrali si, ako to v tejto firme každodenne chodí a dnes sa pozrieme na to, prečo je vlastne JYSK trendy v oblasti technológií.
Vďaka dôvere v budúcich zamestnancov a ich bezproblémovému začleneniu do fungujúceho kolektívu totiž práve JYSK ponúka progresívne riešenie, v rámci ktorého sa stanú všetky na prvý pohľad zložité školenia absolútne jednoduchou záležitosťou. Nechali totiž v spolupráci so svojimi dlhoročnými zamestnancami a odborníkmi v odbore vyvinúť pre nových pracovníkov špeciálnu aplikáciu, ktorá im umožňuje naštudovať si materiály pre svoj ďalší rozvoj. Záujemcovia si tak môžu naštudovať všetky oblasti v ich budúcom segmente.
Aplikácia MY LEARN bola v minulosti určená iba pre počítače, až s rozvojom inteligentných telefónov sa aplikácia rozšírila aj na prenosné zariadenia a teraz sa môže do systému prihlásiť každý záujemca o prácu v JYSKu, a to kdekoľvek – doma na pohovke, v kaviarni, v co-workingovom priestore či napríklad na zastávke alebo počas cesty električkou. V mobile, tablete aj na čomkoľvek inom. Je to moderné, svižné a hlavne prehľadné. Nad budúcimi zamestnancami majú kontrolu ich vedúci pracovníci a tí v záverečných testoch, ktoré musí každý záujemca splniť, vidia, aké oblasti im robili najväčší problém a napríklad môžu ochotne poradiť tam, kde to ide novému kolegovi zatiaľ najhoršie.
Manažér teda má vďaka tejto aplikácii prehľad o rozvoji celého tímu. Každý jednotlivý kurz má rozsah od 5 po 20 minút. Že to JYSK myslí s dôrazom na vzdelanosť a trendy skutočne vážne dokazuje aj fakt, že v budúcnosti chce posunúť svoju e-learningovú oblasť na ďalšiu úroveň a priniesť do aplikácie aj rôzne interaktívne hry a videá, aby vzdelanosť zamestnancov bola na čo najvyššej úrovni. Tam, kde je vzdelaný pracovník, je totiž aj spokojný zákazník. V škandinávskej kultúre spánku musia byť budúci poradcovia totiž čo najviac kompetentní. A vzdelávanie ich predsa musí aj baviť.
My však zamierime ešte ďalej, až do hlbín fungovania samotného JYSKu. Zistili sme, že vzdelávacia aplikácia nie je jediným prvkom, ktorý by uctieval súčasnosť v technológiách pri bežnej práci. JYSK Mobility – Store Front je interná aplikácia v smartfóne, cez ktorú už prijatý zamestnanec môže riešiť nové aj zostávajúce objednávky, kontrolovať skladové zásoby, tlačiť cenovky a marketingové materiály a tiež zadávať reklamácie, ktoré sa ale v JYSKu riešia úplne inak, ako je obvyklé.
Počas prieskumu na vzorke 12 000 nakupujúcich totiž zistili, že hlavnou prioritou zákazníkov napodiv nie je cena výrobkov, ale jednoduchý nákupný proces, ľahké použitie a v prípade potreby čo najjednoduchšia výmena tovaru. Priamo v aplikácii JYSK Mobility – Store Front môže pracovník objednať priamo konkrétny poškodený diel, ktorý sa potom iba vymení a k samotnému reklamačnému procesu ani neprichádza. Pre zákazníka preto odpadáva stresujúce čakanie a zamestnanec má bezproblémový prístup k prehľadnému softwaru z akejkoľvek časti predajne.
Pokiaľ ťa toho zaujíma viac a chceš sa pozrieť na zoznam ponúkaných pozícií, zájdi na kariérne stránky JYSKu a možno potom na vlastnej koži spoznáš, aké je to byť súčasťou pokrokového kolektívu.