Rodina kabrioletov zo Stuttgartu sa rozrastá o najnovšieho člena.
Bolo len otázkou času, kedy Mercedes-Benz predstaví všetky karosárske varianty E-čka a skompletizuje tak medzigeneračnú výmenu svojej vyššej strednej triedy. Stalo sa tak na práve prebiehajúcom autosalóne v Ženeve, kde spoznávame posledný dielik v skladačke, čiže letný model E Cabriolet. Povedať môžeme, že príchod novinky už asi nikoho ničím nečakaným neprekvapí, keďže nie je tomu tak dávno, čo sme sa oboznámili s novým kupéčkom, a teda model bez strechy si vedel predstaviť už vtedy snáď každý. Skutočne elegantne navrhnutá karoséria, ktorú je možné nepochybne vybaviť športovým AMG balíkom zaujme najmä svojím šarmom. Áno, unifikácia hýbe svetom, a to zďaleka nielen v Stuttgarte, preto laická verejnosť bude mať určite problém s rozoznaním E-čka od menšej triedy C, respektíve väčšieho S-ka. Ak by sme ale mali byť úprimný, tento počin vyznie z nich azda najvyváženejšie a najpôvabnejšie. Luxusne vyzerajúci exteriér dopĺňajú špičkové predné Multibeam LED svetlá s 84 osobitnými ledkami, zatiaľ čo zadné partie skrášľujú LED-svetlá s efektným Stardust vyhotovením. Plátenú strechu si je možné zaobstarať vo viacerých farbách, no a zovňajšok ako taký dotvárajú aj nové, naozaj prepracované disky kolies.
Sťahovanie, respektíve vyťahovanie strechy trvá 20 sekúnd, manipulovať s ňou je pritom možné až do rýchlosti 50 km/h. Luxusne vyzerajúci a kvalitne spracovaný interiér počíta so systémom Airscarf - tradičné „teplé šály“, čiže ohrievanie krku. Nechýba však ani systém Aircap - výsuvný prvok z vrchnej časti čelného skla, ktorý zabraňuje narážaniu vetra do hláv posádky vo vyšších rýchlostiach. Spomenúť určite treba aj technológia Magic Vision Control - stierače s integrovanými vodnými tryskami, pre účinnejšie čistenie okna a zároveň zamedzenie prenikaniu vody do interiéru. Batožinový priestor ponúka 385 litrov, v momente keď zložíte strechu sa však kufor zmenší na úroveň 310 litrov. Centrom palubnej dosky je samozrejme dvojica (príplatkových) 12,3″ obrazoviek so stále vylepšujúcim sa multimediálnym prostredím. Odstupom času došlo k zlepšeniu kompatibility, integrácie smartfónov či zdokonaleniu jazdných asistentov. Doposiaľ sme sa nedozvedeli žiadne bližšie informácie ohľadom jednotlivých verzií, nakoľko motorová paleta nebola doposiaľ bližšie charakterizovaná. Dá sa ale predpokladať, že E Cabriolet bude zdieľať nielen techniku ale aj agregáty s E Coupé. V ponuke bude možné zaškrtnúť vzduchový podvozok, ale aj pohon všetkých štyroch kolies 4Matic (vôbec po prvýkrát), zatiaľ čo 9-stupňová automatická prevodovka je štandardom. Cenové relácie sa dozvieme v čase, kedy nám Nemci predstavia kompletnú paletu verzií.