K slávnostnej prezentácii novinky dôjde v tokijskom národnom centre umenia.
Asi nám dáte za pravdu, že Ferrari je medzi značkami zaoberajúcimi sa výrobou super/hyperšportov skutočne veľkým menom, no rovnako tak boduje aj v prípade produkcie exemplárov, ktoré nie sú úplne najobyčajnejšie a zďaleka ich nemôžeme označiť za sériové. Narážam predovšetkým na "výstrelky" divízie Ferrari Special Projects s produkciou všakovakých exkluzivitiek na objednávku. V týchto hodinách spoznávame ďalší kúsok tohto druhu, a to špecifický počin pod názvom J50. Ako sme si už zvykli, označenia tohto druhu naznačujú posolstvo jednotlivých modelov, no a inak tomu nie je ani v tomto prípade. J50-ka vznikla pri príležitosti osláv 50. výročia pôsobenie značky Ferrari v Japonsku. Práve preto sa tamojšie zastúpenie maranellskej automobilky rozhodlo o vznik niečoho, čo by tento dôležitý medzník symbolizovalo.
Nikoho asi neprekvapí, že nejde o úplne nový superšport, ale "len" dôkladne prekopanú sériovku 488 Spider so značne kontroverznejším až futuristickejším exteriérom. Ferrari J50 prichádza bez strechy a už na prvý pohľad sa pýši množstom detailov, ktoré jednoducho u iných modelov značky nenájdete. To bolo v konečnom dôsledku aj cieľom dizajnérov, čím došlo k značnému odosobneniu a zvýšeniu exkluzivity. Vonkajšie tvary, najmä pri pohľade na riešenie otvorenej strechy v istom smere pripomínajú vozidlá z päťdesiatych rokov, do veľkej miery boli ale jednotlivé prvky a línie prispôsobené aerodynamike. Interiér je následne do väčšinovej miery zhodný s 488-čkou, a inak tomu nie je ani v prípade motorového priestoru, kde tróni známy 3,9-litrový osemvalec s výkonom 508 kW / 690 koní. K slávnostnej prezentácii novinky dôjde v tokijskom národnom centre umenia, pričom zaujímavosťou je, že odstupom času vznikne až 10 exemplárov tohto druhu, čo je na pomery týchto exkluzívnych výtvorov relatívne nečakané. Každý z nich bude disponovať odlišnou konfiguráciou, no a tajomstvom vraj nie je už ani to, že táto málo-kusová séria je už teraz vypredaná. Cenu Ferrari J50 však zatiaľ nepoznáme, a vlastne, už nie je ani podstatná.